سند اقامه نماز کرمان رونمایی شد

کرمان - ایرنا - نهمین اجلاس استانی نماز کرمان امروز (سه‌شنبه) در سالن همایش‌های استانداری برگزار و از سند پنج ساله اقامه نماز این استان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا نهمین اجلاس استانی نماز کرمان با شعار "نماز و نسل نو" و با تمرکز بر نقش مدرسه، دانشگاه و مسجد، با حضور جمعی از مقامات ملی و استانی در کرمان برگزار شد.

همچنین ضمن رونمایی سند پنج ساله اقامه نماز این استان در اجلاس استانی نماز کرمان ۱۹ دستگاه اجرایی برتر در حوزه اقامه نماز نیز تقدیر شدند.

سند اقامه نماز کرمان رونمایی شد

استاندار کرمان در این اجلاس گفت: سند اقامه نماز استان با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهیه و به تصویب ستاد اقامه نماز استان رسیده است که در آن برای هر دستگاه شرح وظایفی مشخص شده و هر ماه نیز دستگاه‌های اجرایی باید گزارش عملیاتی از روند اجرای آن ارائه دهند.

محمدمهدی فداکار افزود: طرح پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی در حوزه وضعیت موجود اقامه نماز و ضعف‌ها و کمبودها انجام شده و در همین رابطه سند پنج ساله اقامه نماز استان تدوین شده است.

وی اظهار داشت: مهمترین امر و دستور الهی نماز است و مهمترین وظیفه ما در حوزه مدیریتی، کمک به اقامه نماز است.

سند اقامه نماز کرمان رونمایی شد

استاندار کرمان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات ستاد اقامه نماز استان بیان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری نماز، حوزه‌ها و گروه‌های مختلفی را در برگرفته و آثار متعدد هنری در این بخش تولید می‌شود

۷۰ هزار مدرسه کشور از نمازخانه بهره‌مند هستند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره‌ به تکلیف پنج برنامه و وظیفه تربیتی مهم به مدیران مدارس تصریح کرد: تقویت ایمان، هویت‌پذیری، امیدآفرینی، نشاط، خردورزی و خودمراقبتی دانش آموزان، برنامه‌های تکلیفی این وزارتخانه است.

میکائیل باقری افزود: ذیل وظیفه تربیتی ایمان، مدیران مدارس باید شرایط اقامه نماز را با تمام لوازم آن در مدارس فراهم آوردند.

وی بیان کرد: از ۱۰۰ هزار مدرسه بالای ۲۰ نفر در کشور، حدود ۷۰ هزار مدرسه دارای نمازخانه هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در آستانه تکلیف داریم که فرآیند آموزشی برای آنها در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha