۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85305790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگرانی وزیر نتانیاهو از حمایت گسترده مردم کرانه باختری از طوفان الاقصی

تهران-ایرنا- وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره میزان بالای حمایت مردم کرانه باختری از عملیات طوفان الاقصی در نظرسنجی‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در نشست دوشنبه شب کنست (پارلمان) این رژیم خواستار اختصاص بودجه بیشتر برای تامین امنیت شهرک ها در کرانه باختری شد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش ایست و بازرسی ها و ایجاد گروه های شبه نظامی مسلح صهیونیست در کرانه باختری، فلسطینیان ساکن کرانه باختری را به زعم خود "نازی" خطاب کرد.

در شرایطی که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بسیار سنگین تر از جنایات آلمان نازی در جنگ جهانی دوم هستند، اسموتریچ که رئیس حزب افراطی «صهیونیسم دینی» است، مدعی شد: ۲ میلیون نازی در کرانه باختری زندگی می کنند.

وی افزود: آنها دقیقا مثل حماس فکر می کنند.

این مقام صهیونیست به نظرسنجی انجام شده در کرانه باختری درباره عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت که براساس این نظرسنجی ها، مردم کرانه باختری از حمله هفت اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) بسیار شادمان شده اند و از آن چنین حملاتی حمایت می کنند.

به گزارش ایرنا، ‌ عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین در غزه طراحی و عملیاتی شد موجی از خوشحالی را در کل جهان اسلام و به ویژه در مناطق فلسطینی نشین از جمله قدس اشغالی و کرانه باختری به وجود آورد.

از آنجا که رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و شهرک های صهیونیست نشین آن حضور مستقیم و مستمر دارد فلسطینیان ساکن این منطقه بیشتر از مردم غزه از قوانین آپارتایدی در این منطقه رنج می برند.

براساس گزارش رسانه ها و شاهدان عینی، فلسطینیان ساکن غزه از کمترین حقوقی در مقابل مهاجران صهیونیستی که از کشورهای دیگر به این منطقه مهاجرت کرده اند، برخوردار نیستند.

مقاومت فلسطین در غزه در مقابل آزادی اسرای صهیونیست خواهان آزادی اسرای فلسطینی در زندان های این رژیم شد. بسیاری از زندانی های آزاد شده در توافق تبادل اسرا از اهالی کرانه باختری بودند که آزادی آنها موجی از شادی را در این منطقه به راه انداخت.

مردم کرانه باختری و قدس اشغالی در جشن آزادی آزادگان فلسطینی، با شهدای غزه تجدید پیمان کردند و آزادی عزیزانشان را مدیون سلاح مقاومت فلسطین در این منطقه و خون شهدا اعلام کردند.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

با وجود فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز و سپس دو روز دیگر تمدید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha