نزول کوراش ایران در جهان؛ از نایب قهرمانی تا رتبه ششم!

تهران- ایرنا- تیم ملی کوراش ایران که در دوره گذشته مسابقات جهانی به مقام نایب قهرمانی رسیده بود، امسال با سقوطی غیر قابل انتظار به رتبه ششم بسنده کرد!

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، در روز دوم و پایانی مسابقات کوراش قهرمانی جهانی که به میزبانی عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد، ۶ نماینده دیگر کشورمان (۴ مرد و ۲ زن) به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل تلاش آنها یک مدال نقره و چهار برنز بود.

با احتساب نتایج روز گذشته (۴ نقره و ۲ برنز)، کاروان کوراش کشورمان که با ۱۴ ورزشکار در این پیکارها حضور یافته بود، با کسب ۱۱ مدال شامل ۵ نقره و ۶ برنز به کار خود در این پیکارها خاتمه داد. تیم کشورمان در این رویداد خلاف انتظارات نتوانست به مدال طلا دست یابد!

در پایان این مسابقات، ازبکستان همچون گذشته به مقام قهرمانی رسید و ترکمنستان هم به مقام دومی رسید و تیم ایران در جایگاه ششم قرار گرفت. در دوره گذشته که به میزبانی هند برگزار شده بود، تیم ایران در بخش زنان، مردان و همچنین مجموع به نایب قهرمانی جهان رسید. این نخستین نایب قهرمانی تیم بزرگسالان کشورمان بود.

این پیکارها در حالی امروز به پایان رسید که ترکمنستان نهایت بهره را از میزبانی برد به طوری‌که در هنگام رقابت ورزشکاران کشور میزبان، سالن ۶ هزار نفری محل برگزاری این پیکارها، مملو از جمعیت بود و کوراش‌کاران ترکمنستانی از سوی هواداران حاضر در سالن، مورد حمایت ویژه‌ای قرار می‌گرفتند.

اسامی مدال آوران ایران به شرح زیر است:

نقره

مجید وحیدبریمانلو، ابوالفضل ترابی، دنیا آقایی، پردیس عیدی‌وندی و حامد رشیدی

برنز

سعید طالبی‌نیا، رامین احمدزاده، مسعود قوی‌بازو، طاهره آذرپیوند، صبا کرمعلی و فاطمه برمکی

رده‌بندی نهایی مدالی:

۱- ازبکستان - ۷ طلا، یک نقره و یک برنز

۲- ترکمنستان - ۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز

۳- قزاقستان - یک طلا، ۲ نقره و ۳ برنز

۴- ویتنام - یک طلا و یک برنز

۵- دومنیکن - یک طلا

۶- ایران - ۵ نقره و ۶ برنز

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha