پُست تصویری کارمند سازمان سیا در حمایت از فلسطین و هشدار به کارکنان این نهاد

تهران-ایرنا- شبکه خبری ان بی سی نیوز گزارش داد: پس از آنکه یکی از مقامات ارشد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تصویری در حمایت از فلسطین را در فیسبوک منتشر کرد، این سازمان به کارکنانش هشدار داد از ارسال پیام های سیاسی در این رسانه اجتماعی خودداری کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ان بی سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی عنوان کرد: این پیام هشدارآمیز که از طریق پست الکترونیکی برای اعضای سیا ارسال شده، «صرفا به منظور یادآوری سیاست کنونی» است.

این هشدار سیا از طریق پیامی داخلی برای اعضای این سازمان ارسال شده و در واکنش به انتشار عکسی از فردی که پرچم فلسطین در دست داشت و گاه در انتقاد از رژیم صهیونیستی از آن استفاده می شود، توسط دستیار معاون بخش تحلیل این سازمان در صفحه فیسبوکش بوده است.

پُِست تصویری کارمند سازمان سیا در حمایت از فلسطین و هشدار به کارکنان این نهاد

روزنامه فایننشال تایمز برای اولین بار خبر مربوط به انتشار این تصویر در فیسبوک مقام ارشد سیا را منتشر کرد و نوشت: انتشار تصویری کاملا سیاسی در پلتفورمی عمومی اقدامی بسیار نادر از سوی یک مقام اطلاعاتی است و در بحبوحه تنش ها در داخل دولت آمریکا درباره فشار بیشتر بر جو بایدن رئیس جمهور بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ غزه منتشر شده است.

سخنگوی سیا در بیانیه ای تصریح کرد: مقامات سیاسی ممکن است نظرات شخصی داشته باشند اما این امر تعهد آنها یا سیا را برای ارائه تحلیل بی طرفانه کاهش نمی دهد.

ان بی سی نیوز نوشت: پست رسانه اجتماعی این مقام سیا و توصیه داخلی به کارکنانش برای پرهیز از اظهار نظرات سیاسی، در بحبوحه اختلافات در دولت فدرال درباره مدیریت جنگ (رژیم) اسرائیل و حماس در غزه مطرح شده است. صدها نفر از کارکنان دولت فدرال در نامه ای سرگشاده به بایدن خواستار توقف آتش بس برای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی شدند.

بعلاوه ده ها نفر از اعضای وزارت خارجه آمریکا در یک کانال داخلی محرمانه، رویکرد کاخ سفید را درباره مدیریت این جنگ زیر سوال برده اند و صدها نفر از کارکنان سازمان توسعه بین المللی آمریکا از نامه ای انتقادآمیز از دولت آمریکا حمایت کرده اند.

روزنامه فایننشال تایمز از اعلام نام این مقام سیا خودداری نمود اما خاطرنشان کرد که وی در پست دیگری عکسی سلفی از خود را با برچسب «فلسطین را آزاد کنید» منتشر کرد. یک فرد مطلع مدعی شده که این عکس سالها پیش و قبل از درگیری کنونی غزه در صفحه او منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی پس از حمله برون مرزی حماس در هفتم اکتبر، تجاوز نظامی گسترده‌ای را در نوار غزه آغاز کرد به طوری که به گفته مقامات بهداشتی غزه، بیش از پانزده هزار نفر از جمله ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن شهید شده‌اند.

به تازگی حامیان صلح در فلسطین با هدف تحت فشار قرار دادن رئیس جمهوری آمریکا برای پیگیری آتش‌بس دائمی در غزه، اعتصاب غذای پنج روزه‌ای را در برابر کاخ سفید آغاز کردند. اعتصاب کنندگان، دولت بایدن را به دلیل فراهم کردن امکان بمباران و تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha