بازگشت دارایی ۳۰ هزار میلیاردی به بیت المال پس از چهار دهه
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۸ پایتخت از ماه‌ها تلاش نتیجه بخش و کار سازی برای بازگرداندن مالکیت یکی از اراضی مرغوب به بیت المال به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد خسروی روز چهارشنبه اظهار کرد: در پی احراز تصرف عدوانی برخی افراد فرصت طلب و سودجو در استفاده از قطعه زمین ۱۱ هکتاری مرغوب و جعل مالکیت آن از اوایل دهه ۶۰ تا کنون، کارگروهی مجرب از همکارانم در دوائر حقوقی و املاک و مستغلات تشکیل و بلافاصله اقدامات لازم برای طرح دعوی در مراجع قضایی به انجام رسید.

وی ادامه داد: با تلاش‌های مجددانه چندین ماهه و همچنین تعامل بین بخشی سازمان‌های و ادارات کل شهرداری تهران، سرانجام دفاعیات ارائه شده از سوی مدیریت شهری منطقه در محاکم قضایی پذیرفته و رای باز گرداندن مالکیت این قطعه زمین به بیت المال صادر شد.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به پیشینه طولانی بهره بردار موقت این دارایی ارزشمند که در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار میلیارد تخمین زده شده است، یادآور شد: در اوایل دهه ۶۰ یکی از کارخانجات تولید آسفالت برای مدت یکسال، اجازه فعالیت در این اراضی را از نهادی دولتی اخذ و پس از اتمام این زمان تعیین شده، بدلیل عدم پیگیری جدی از سوی مالک، کماکان به فعالیت خویش ادامه داد.

وی در خصوص نحوه تغییر مالکیت این دارایی و اجرایی شدن رای مبنی بر خروج بهره بردار غیر قانونی پس از چهار دهه فعالیت، افزود: در سال ۹۰ طی تهاتری فی مابین نهاد دولتی ذی نفع با شهرداری منطقه، مالکیت انتقال اما با این وجود، بهره بردار به فعالیت خویش ادامه داد تا امسال که عزمی راسخ در دوره جدید مدیریت شهری برای احقاق حق شهروندان شکل گرفت و در نهایت رای خروج متصرف از این زمین صادر شد.

خسروی بار دیگر خطاب به افرادسودجو و فرصت طلب که در لحظه مترصد دست درازی به بیت المال و سو استفاده از دارایی‌های عامه شهروندان هستند، هشدار داد که هیچ فرد یا نهادی در این مسیر از سایه آرامش و مصونیت برخوردار نبوده و در دوره جدید مدیریت شهری باید در محاکم قضایی پاسخگوی تخلفات باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha