رفع نقص ۶۶ نقطه حادثه‌خیز استان سمنان یکهزار میلیارد ریال نیاز دارد

سمنان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان گفت: رفع نقص ۶۶ نقطه حادثه خیز جاده‌های این استان یکهزار میلیارد ریال اعتبار ملی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۷۶ کیلومتر راه در استان سمنان وجود دارد که از این وسعت ۳۰ کیلومتر آزادراه و ۳۹۲ کیلومتر بزرگراه است و با توجه به اینکه استان سمنان یکی از قطب‌های صنعتی شرق کشور محسوب می‌شود و صنایع زیادی در این استان استقرار دارد، تردد افراد مهاجر و جویای کار از دیگر استان‌ها به سمنان زیاد است.

همچنین استان سمنان در مسیر زائران امام رضا(ع) قرار دارد و سالانه معبر بیش از ۱۵ میلیون مسافر است و انتظار می‌رود تخصیص اعتبارات ملی به منظور ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی این استان مورد توجه باشد.

احسان منصورکیایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۶۶ نقطه از جاده‌های استان سمنان مستعد حادثه اعلام شد که طبق برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح‌ها برای رفع نقص، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال را به صورت مرحله‌ به مرحله متعهد شد که اکنون بخشی از این اعتبار نیز در اختیار استان قرار گرفته است.

رفع نقص ۶۶ نقطه حادثه‌خیز استان سمنان یکهزار میلیارد ریال نیاز دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد: از مجموع ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان سمنان، تا کنون ۹ نقطه رفع نقص شد و رفع نقص در ۱۸ نقطه دیگر در دست اقدام است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۸ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های این استان، رفع نقص چهار نقطه با اقدامات زیرساختی و ۱۴ نقطه با اقدامات کوتاه‌مدت، ایمن‌سازی و آشکارسازی در دست اقدام است.

منصورکیایی تصریح کرد: رفع نقص ۳۹ نقطه باقیمانده از ۶۶ نقطه حادثه خیز جاده‌های استان سمنان در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: سال ۱۳۹۸ حدود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در استان سمنان شناسایی شده بود و اکنون هفت نقطه رفع نقص شد و رفع نقص هفت نقطه دیگر در قالب طرح‌های مشترک با راه و شهرسازی در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان برای بهبود وضعیت راه‌های سمنان تا اواسط تابستان ۱۴۰۲ پرداخت شد و طبق گزارش‌ها حداکثر ۱۰ درصد راه‌های استان سمنان دارای لغزندگی ناشی از فرسودگی جاده است که بیشترین مساله در این زمینه مربوط به محورهای غرب استان سمنان است.

واژگونی در جاده های استان سمنان سهم حدود ۶۰ درصدی از حوادث رانندگی دارد که از میانگین کشوری بالاتر است و علت اصلی این مساله خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان به دلیل یکنواختی و کویری بودن جاده ها عنوان شده است.

گردنه آهوان در محور سمنان- دامغان، محور آرادان- گرمسار، محور گرمسار- ایوانکی، و محور میامی- سبزوار- عباس آباد، از محورهای پرتصادف استان سمنان است.

گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند.

در زمان اوج سفرها در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان سمنان تردد دارند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha