چهار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های دامغان برای رفع نقص شناسایی شد

سمنان - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دامغان گفت: چهار نقطه حادثه‌خیز با همراهی پلیس راه در این شهرستان شناسایی شد که بررسی و رفع مشکلات آن در دستور کار قرار دارد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ابوطالبی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان، افزود: نقاط حادثه‌خیر دامغان با توجه به حوادث و بررسی‌های انجام شده بسیار بیشتر از چهار نقطه است که در همین راستا، با کمک پلیس راه و مکاتبات انجام شده، این مساله در حال پیگیری است تا با شناسایی بهتر نقاط حادثه‌خیز، اعتبارات لازم جذب شود.

وی ادامه داد: در آخرین آمار ارائه شده توسط پلیس راه، چهار نقطه مزرعه محمدآباد در محور سمنان به دامغان، سرازیری رشم و گردنه رشم در جنوب دامغان و سه‌راهی گلوگاه در محور دامغان به ساری، به عنوان نقاط حادثه‌خیز شناسایی شد.

وی تصریح کرد: بازکردن شعاع دید، نصب نیوجرسی و جان‌پناه توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دامغان در نقاط مستعد حادثه انجام شد تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

توسعه راه‌های روستایی از اهداف حوزه راهداری در دامغان

ابوطالبی ادامه داد: توسعه راه‌های روستایی و تعویض و نوسازی ناوگان از اهداف راهداری است که با اعتبارات جذب شده و پیگیری‌های صورت گرفته، تعدادی از راه‌های اصلی روستایی در حال اجرا است.

چهار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های دامغان برای رفع نقص شناسایی شد

وی اظهار داشت: آسفالت جاده صلح‌ آباد به علیان، آسفالت علیان به امروان و احداث پل و زیرگذر قدرت آباد در سه فصل پاییز توسط این اداره اجرایی شد.

وی بیان کرد: امسال به منظور نگهداری و تعمیرات ماشین آلات هفت میلیارد ریال اعتبار استانی و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار ملی تخصیص یافت.

ابوطالبی به کمبود نیروی راهدار در دامغان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۳۶ راهدار در شهرستان فعالیت دارند که با توجه به استاندارد در این شاخص، دامغان با کمبود ۲۰ نیروی راهدار مواجه است.

صدور ۴۰ هزار بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل در دامغان

مسوول حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دامغان نیز در این نشست گفت: ۴۰ هزار بارنامه توسط هشت شرکت حمل و نقل در سال ۱۴۰۲ تا پایان آبان ماه صادر شد که در این راستا ۷۰۰ هزار تن کالا با گردش مالی یکهزار میلیارد ریال انجام شده است.

عباس حسین سعیدی اضافه کرد: احیای پایانه شهید شاهچراغی دامغان، اتفاق خوبی بود که سبب بهبود وضعیت حمل و نقل مسافران شده است و برنامه های خوبی در این پایانه اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق آمارها سالانه ۲۰۰ هزار مسافر توسط چهار شرکت حمل و نقل از مبدا دامغان به دیگر شهرها جابه‌جا می‌شوند.

به‌ گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۷۶ کیلومتر راه در استان سمنان وجود دارد که از این وسعت ۳۰ کیلومتر آزادراه و ۳۹۲ کیلومتر بزرگراه است و با توجه به اینکه استان سمنان یکی از قطب‌های صنعتی شرق کشور محسوب می‌شود و صنایع زیادی در این استان استقرار دارد، تردد افراد مهاجر و جویای کار از دیگر استان‌ها به سمنان زیاد است.

در شهرستان دامغان حدود یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پوشش داده می‌شود که ۵۵۰ کیلومتر آن فرعی و روستای و مابقی بزرگراه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha