سردار رادان: حضور خودروهای شوتی در جاده‌ها نگران‌کننده است

شهرکرد – ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور حضور خودروهای شوتی در جاده‌ها را نگران‌کننده دانست و گفت: تلفات ناشی از تصادف خودروهای تندرو حامل قاچاق (شوتی) در جاده‌های کشور تاکنون نزدیک به ۴۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار احمد رضا رادان روز چهارشنبه در سفر یک روزه خود به چهارمحال و بختیاری در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود شمار تلفات ناشی از حضور خودروهای شوتی در جاده‌ها امسال به ۵۰۰ نفر برسد.

رادان با بیان اینکه خودروهای شوتی اقدام به انجام سه کار غیرقانونی می‌کنند، اظهار داشت: خودروهای شوتی در کنار رقم زدن تصادف‌های خطرناک در سطح جاده‌ها به دلیل سرعت بالا و سبقت‌های غیرمجاز، اقدام به تخلف راهنمایی و رانندگی می‌کنند و آرامش را از مردم در جاده می‌گیرند.

وی بدون اشاره به آمار کالاهای قاچاق حمل شده از سوی خودروهای شوتی، گفت: جرم قاچاق و عددی که در این خصوص به آن‌ها نسبت داده می‌شود، قابل توجه است.

رادان ادامه داد: بر این اساس نیروی انتظامی درخواستی برای توقف این خودروها در طول مدتی مشخص داده است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد این درخواست ارائه شده و اگر تصویب شود نگرانی عمده مردم و حتی سیستم اقتصادی کشور در این خصوص به شدت کاهش می‌یابد و مجموعه نیروهای انتظامی مترصد این امر است.

رادان تاکید کرد: هرچند در زمان حاضر نیز با توجه به اختیاراتی که مجموعه نیروی انتظامی دارد نسبت به توقف خودروهای شوتی اقدام می‌کند.

برخورد سخت، تند و چابک با اراذل و اوباش

فرمانده کل انتظامی گفت: پابند الکترونیکی برای جرائم خشن معنا ندارد، بارها اعلام شده است با اراذل و اوباش برخورد سخت، تند و چابک می‌شود و تاکنون نیز این امر ثابت شده است.

رادان خطاب به اراذل و اوباش اعلام کرد: آزموده را آزمودن خطا است و اگر اراذل و اوباش بنایی دارند، می‌توانند آزمایش کنند و متوجه می‌شوند به حکم قانون به چه سرنوشتی دچار می‌شوند.

فرمانده کل انتظامی ادامه داد: با این وجود یک سری موضوعاتی از جمله تکرار سرقت و سایر موارد دیگر وجود دارد که مردم را رنج می‌دهد و با هماهنگی‌هایی که با رییس قوه قضاییه شده بنا است تعدادی از مجرمینی که تعدد سرقت داشتند مورد کنترل الکترونیکی قرار گیرند.

رادان گفت: در این صورت صحنه جرم با مجرم را می‌توان تطبیق داد و امید می‌رود به این شکل در کاهش و جلوگیری از سرقت توفیقات خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص کاهش تصادف‌ها افزود: رییس جمهور اعلام کردند طبق یک برنامه در برنامه هفتم توسعه، جان‌باختگان ناشی از تصادف‌ها و حوادث رانندگی باید۵۰ درصد کاهش یابد.

به گفته فرمانده کل انتظامی، در این برنامه مدون ارائه شده به رییس‌جمهور، سهم هر دستگاه از جمله پلیس، اورژانس، جمعیت هلال احمر، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌هایی که در حوزه ترافیک دخیل هستند، مشخص شده است.

وی اظهار داشت: در این خصوص برنامه‌ای تدوین و تقدیم رییس‌جمهور شد و خیلی از آن‌ها تصویب و قرار است ابلاغ شود.

رادان افزود: سهم ناجا از این برنامه ۱۲ درصد است و اگر چه هنوز الزامات آن تحقق پیدا نکرده و براساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود این رقم کاهش یابد.

به گفته رادان ،امروز شتاب را کاهش داده و به میزان سه درصد رسیده‌ایم بناست تا پایان برنامه به آن ۱۲ درصد کاهش برسیم.

رادان افزود: امید می‌رود جبران سال ۱۴۰۲ و برنامه پنج سال در۱۴۰۳ با الزامات انجام شود و بخش زیادی از این ناگواری‌ها در ذهن مردم جبران شود.

فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص طرح زمستانی پلیس راه گفت: قطع به یقین همکاران ما در سازمان راهداری، اورژانس و جمعیت هلال احمر برای کاهش نگرانی‌های مردم در کنارهم در پایگاه‌های زمستانی حضور می‌یابند.

به گزارش ایرنا، فرمانده فراجا سردار رادان در سفر به چهارمحال و بختیاری از واحدهای انتظامی استان دیدن کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha