اسیران آزاد شده فلسطینی: زیر سرکوب شدید در زندان بودیم/ مقاومت تاج سر ماست

غزه - ایرنا - اسیران آزاد شده فلسطینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در غزه از افزایش سرکوب و بدرفتاری زندانبانان رژیم صهیونیستی با خود در زندان و آزادی خودشان در چارچوب عملیات تبادل اسرا بین مقاومت فلسطین و این رژیم سخن گفته و تاکید کردند که به مقاومت فلسطین افتخار می کنند و به آن ایمان راسخ دارند. 

مقاومت فلسطین در روزهای آتش بس موفق شد که در ازای آزادی ۶۰ غیرنظامی صهیونیست حدود ۲۰۰ اسیر مرد، زن و کودک فلسطینی را از زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل آزاد کند و در زمانی که تصاویر پخش شده توسط گردان های القسام و اظهارات اسرای صهیونیست نشان از رفتار انسان دوستانه مقاومت با آنان را داشت، اسرای فلسطینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در غزه از سرکوب، ضرب و شتم و ظلم و ستم شدیدی سخن گفتند که در روزهای جنگ علیه غزه، در زندان های رژیم صهیونیستی علیه آنها روا شد.

«عطاف جرادات» زن آزاده فلسطینی ۵۰ ساله گفت که به مقاومت فلسطین که آزادی او را تضمین کرده است، افتخار می کند.

زنی که به همراه دو فرزندش در جنین دستگیر شد گفت: همه ما شرمنده مردم غزه هستیم زیرا آزادی ما پس از این فداکاری ها به دست آمد... مقاومت تاج سر ماست...

وی افزود: از طریق پخش زنده ویران شدن خانه ام توسط اشغالگران صهیونیست را مشاهده کردم و سجده شکر بجا آوردم زیرا فرزندانی تربیت و تحویل مقاومت دادم.

او اظهار داشت کرد که اسیران زن فلسطینی پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر به شدت مورد ضرب و شتم و تحقیر قرار گرفتند و اشغالگران صهیونیست هیچ امکاناتی حتی تخت و پتو نیز در اختیار اسیران قرار ندادند.

وی با بیان اینکه پس از دو سال اسارت سخت با اراده مقاومت آزاد شده است، ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که همه اسیران فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شوند.

شرایط سخت زندان

« یاسمین شعبان » دیگر زن اسیر آزاد شده فلسطینی درباره شرایط سخت زندان های رژیم صهیونیستی به ایرنا گفت: اوضاع زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل بسیار سخت است و ۵۲ روز قبل از آزادی، وی و هم بندانش بارها تحت ضرب و شتم، بی احترامی، شلیک گلوله های حاوی گاز و حتی گرسنگی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه آزادی او به برکت خون شهدا حاصل شد و خون شهدا برای زنان اسیر فلسطینی گرانمایه است و هرگز فداکاری شهدا را فراموش نخواهد کرد، افزود: پیام ما به مقاومت این است که ما تا آخرین نفس پشتیبان آن هستیم و از مقاومت حمایت می کنیم.

«یاسمین شعبان » (۴۰ ساله)، اهل شهر الجلمه در استان جنین، متاهل و مادر چهار فرزند است که در اول مارس ۲۰۲۲ اسیر شد و در بازداشت بسر می برد. او قبلاً نیز پنج سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل گذرانده و در سال ۲۰۱۹ آزاد شده بود.

کودکان

اسیران آزاد شده فلسطینی به زنان و کودکان تقسیم شده اند، از بین آنها کودک اسیر به نام «آدم غیث» (۱۴ ساله) از روستای الطور در قدس اشغالی است که به عنوان بخشی از چهارمین گروه از توافق آزادی اسیران بین مقاومت در غزه و رژیم اشغالگر اسرائیل آزاد شد.

غیث به خبرنگار ایرنا گفت: پلیس رژیم صهیونیستی یک روز قبل از آزادی به خانه ما یورش برد و به خانواده اش هشدار داد که آزادی او را جشن نگیرند.

وی اظهار داشت که قبل از آزادی به همراه تعدادی از کودکان اسیر به شدت از سوی نیروهای رژیم اسرائیل مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دست برخی از آنها شکسته است.

غیث از مقاومت تشکر کرد و خواستار اقدام سریع برای نجات اسیران شد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل با میانجگیری، پس از ۴۵ روز نبرد با آتش بس موقت و مبادله تعدادی از اسیران غیر نظامی دو طرف موافقت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha