تدوین لایحه‌ای برای ضمانت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

تهران - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: این سازمان در حال تدوین لایحه‌ای برای نیازهای قانونی و ضمانت اجرای سند تحول بنیادین است تا در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

به گزارش گروه جامعه ایرنا - سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آذر ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید. این سند در هشت فصل تنظیم و براساس نظر کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است.

اکنون با گذشت ۱۱ سال از تصویب سند تحول آموزش و پرورش، این سند همچنان در انتظار اجرا قرار دارد و طرح‌هایی در هر دوره ارائه می‌شود که در بسیاری از موارد این طرح‌ها ناتمام می‌ماند.

صادق ستاری‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره ضمانت اجرای سند تحول بنیادین اظهار کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین چند مانع به عنوان موانع اصلی اجرای سند تحول بنیادین مطرح شده و یکی این است که سند نقشه راه و شاخصه عملیاتی برای اجرا شدن، ندارد.

وی تاکید کرد: همچنین در سند تحول بنیادین نگاشت نهادی و تکالیف سایر دستگاه‌ها مشخص نیست. همکاران و همیاران آموزش و پرورش در اجرای اهداف و ماموریت‌های سند مشخص نبود و یکی از مهم‌ترین موضوعات این است که سند تحول بنیادین ضمانت اجرا ندارد.

تدوین لایحه‌ای برای ضمانت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش


معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید مشخص شود که اگر سند تحول بنیادین اجرا نشود و دستگاهی به تکلیف خود عمل نکند، چه اتفاقی می‌افتد.

ستاری فرد یادآورشد: در کنار این مهم، هشت تا ۱۳ عنوان قانونی به صورت ضمنی یا تصریحا در سند تحول بنیادین اشاره شد که باید مورد بازنگری قرار گیرند و در کنار این بازنگری در قوانین، مسئله ضمانت اجرا برای تحقق اهداف، ماموریت‌ها و تکالیف سند برای سایر دستگاه‌ها تحت عنوان نگاشت نهادی یک ضرورت است که امیدواریم در قالب یک لایحه در اختیار مجلس قرار گیرد.

وی افزود: در این لایحه نیازهای قانونی سند تحول و هم ضمانت اجرا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی پارسانیا مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی سازی سند تحول بنیادین پیشتر به ایرنا گفته بود: امسال برای نخستین مرتبه، بودجه ۴۴۰ میلیارد تومانی برای اجرای سند تحول بنیادین اختصاص پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha