کادر درمان و بیمارستان‌های سیار ارتش همواره آماده ارائه خدمت هستند

تهران- ایرنا- معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نقش پرستاران و پزشکاران در دفاع مقدس بی‌بدیل بود، گفت: کادر درمان و بیمارستان‌های سیار ارتش همواره آماده ارائه خدمت در سراسر کشور هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی ایرنا، اولین همایش ملی تجلیل از بانوان شهیده، جانباز و پیشکسوتان پرستار کشور در دوران دفاع مقدس روز چهارشنبه با حضور امیر سرتیپ عباس فلاح معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش، در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد.

وی در این همایش با بیان اینکه پرستاران در ایام شیوع کرونا یک‌بار دیگر ایثارگری را به منصه‌ظهور گذاشتند، اظهار داشت: جامعه پزشکان، پرستاران، سامانه بهداشت و درمان کشور و به‌خصوص نیروهای مسلح در مقاطع مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌ویژه در طول دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشته‌اند.

سرتیپ فلاح با اشاره به اینکه جامعه پزشکی و پرستاری، نقش ارزنده‌ای در تاریخ ثبت کردند، افزود: طبق آمار و مستندات، اعضای جامعه پزشکی و پرستاری در خط مقدم دفاع مقدس، ایثارگری‌های زیادی داشتند و جان خود را فدا کردند؛ حتی پرستاران و پزشکان ما در راه خدمت به رزمندگان اسیر شدند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا جامعه پرستاری در خط مقدم مقابله با این بلایا حضور یافت و با رشادت، وظیفه خود را انجام دادند، گفت: در این نیرو بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش‌های درمان در ۳۱ مرکز ثابت فعالیت کردند؛ همچنین ۱۱ هزار تخت بیمارستانی آماده شد و در اختیار مجموعه کشوری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: همچنان‌که در ایام اربعین، کادر بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش نقش مهمی در ارائه خدمت به زائران در داخل و خارج از مرزهای ایران داشتند، بیمارستان‌های سیار و طب‌رزم ارتش آمادگی دارند که در سراسر کشور و جهان وارد عمل شوند و نقش‌آفرینی کنند.

در ادامه این همایش سردار سرتیپ نصرالله فتحیان مدیرعامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس با اشاره به رخدادهای غزه اظهار داشت: بیش از ۵۰ روز است که مردم غزه با روحیه مقاومت در برابر کشورهای ظالم ایستادگی و مقابله می‌کنند.

وی با اشاره به آمار شهدای غزه گفت: برابر آخرین آمار، ۱۵ هزار نفر در غزه به شهادت رسیدند که از این تعداد ۷۰ درصد زن و کودک هستند؛ همچنین ۲۳۰ نفر کادر درمان در غزه به شهادت رسیده‌اند.

مدیرعامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت با گرامی‌داشت یاد و خاطره ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: در دفاع مقدس هزاران نیروی امدادی، صدها پرستار و ده‌ها پزشک در راه خدمت به رزمندگان به شهادت رسیدند.

نیروی زمینی ارتش ۳ بانوی پرستار شهیده دفاع مقدسبه نام های زرین‌تاج گودینی، سلطنت علیخانی و اقدس احمدوند دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha