بانوان شهید، جانباز و ایثارگر جامعه پرستاری دفاع مقدس تجلیل می‌شوند

تهران- ایرنا- رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری اولین همایش ملی تجلیل از بانوان شهید، جانباز و ایثارگر جامعه پرستاری دفاع مقدس، هشتم آذرماه در ستاد هوانیروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سرهنگ شهباز زارعی روز دوشنبه در نشست خبری درباره جزئیات برگزاری این همایش اظهار داشت: با توجه به اینکه ارتش در همه مرزها حضور داشت و بیمارستان‌های صحرایی و زیرزمینی ارتش در مرزها جهت پشتیبانی مستقر بودند بنابراین ستادکل نیروهای مسلح، اولین میزبانی تجلیل از بانوان شهید، جانباز و ایثارگر جامعه پرستاری دفاع مقدس را به اداره بهداشت نیروی زمینی ابلاغ کرد.

وی افزود: بر همین اساس دبیرخانه‌ای در اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا راه‌اندازی شد و اسامی شهدا، جانبازان و ایثارگران را اگرچه کار سختی بود، احصا کرد.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: این همایش روز چهارشنبه هشتم آذرماه سال ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های ستاد هوانیروز در بزرگراه شهید بابایی با حضور مسئولان لشکری و کشوری و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران جامعه پرستاری دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سرهنگ زارعی با بیان اینکه هیچ دوربین، قلم و بیانی توان ثبت و ضبط و ارزش گذاری اقدامات و جانفشانی‌های رزمندگان در دفاع مقدس را ندارد، ادامه داد: ما از هیچ طریقی نمی توانیم از رزمندگان، آزادگان و خانواده های شهدا قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه بخش‌های بهداشت، امداد و درمان نزاجا در مرزها حضور فعالی دارند و خدمات بهداشتی و درمانی به نیروها ارائه می دهند، تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس بیمارستان‌های صحرایی و زیرزمینی داشتیم که خاطرات رزمندگان و پزشکان حاضر در این بیمارستان ها ثبت و ضبط شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در یکی از همین بیمارستان های صحرایی حضور داشتند.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش به خدمات برجسته کادر درمان نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و گفت: یکی از پزشکان ما بیش از ۱۸ هزار عمل جراحی در مناطق مرزی کشورمان انجام داد.

سرهنگ زارعی تاکید کرد: کادر درمان بیمارستان‌های ارتش در دوران دفاع مقدس با بهره گیری از خدمات پزشکی هر چند محدود وارد عمل می شدند و خدمات جراحی و فوریت‌های پزشکی را در آن مناطق انجام می دادند.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش ۳ بانوی پرستار شهیده دفاع مقدسبه نام های زرین‌تاج گودینی، سلطنت علیخانی و اقدس احمدوند دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha