سالانه بیش از هشت هزار دانش‌آموز دادرس در فارس تربیت می‌شود

شیراز - فارس - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: سالانه هشت هزار و ۸۸۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه این استان در قالب طرح "دادرس" برای همیاری در هنگام بحران آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند و امسال نیز حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز آموزش می‌بینند.

علیرضا شادباش روز چهارشنبه در حاشیه مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان الزهرا شیراز به خبرنگار ایرنا گفت: در قالب طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با همکاری سازمان جوانان هلال احمر مهارتهای ضروری در مقابله با حوادث مانند پناه‌گیری، کمک به مصدومان، احیای قلبی و ریوی و پانسمان به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی افزود: ۱۲ سال از اجرای دادرس در مدارس فارس می‌گذرد و تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در این زمینه مورد آموزش قرار گرفته اند.

شادباش اضافه کرد: هم‌راستا با دادرس، طرح "همتا" نیز در مدارس ابتدایی اجرایی شده که در قالب آن هر مربیِ آموزش دهنده، مهارت‌های لازم را به ۱۱۲ دانش‌آموز میآموزد و آنها نیز به دیگر همسالان خود منتقل می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس درباره مانور زلزله و ایمنی امروز مدارس فارس گفت: این مانور سراسری در همه مدارس سراسر فارس اجرا شد که در مدارس مراکز شهرستان‌ها با همکاری هلال احمر، مدیریت بحران استانداری، فرماندی و شهرداری‌ها، اورژانس و آتش‌نشانی و در دیگر شهرها و روستاها بر اساس آموزش‌های از پیش داده شده برگزار شد.

وی عنوان کرد: در مانور امروز علاوه بر مانور کمک به هم نوع و مراقبت از خود و دیگران در هنگام آسیب، آتش نشانی نیز اطفای حریق را آموزش داد.

بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن جامعه تاب آور" همزمان با سراسر کشور در مدارس فارس اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha