۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85307105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش جایگاه حج در حوزه فرهنگی تمدن نوین اسلامی در جاکارتا برگزار شد 

تهران- ایرنا- همایش جایگاه حج در حوزه فرهنگی تمدن نوین اسلامی با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در کالج صدرا در جاکارتا برگزار شد.  

به گزارش ایرنا، همایش جایگاه حج درحوزه فرهنگی تمدن نوین اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و با حضور اساتید و دانشجویان کالج اسلامی صدرا جامعه المصطفی در جاکارتا امروز چهارشنبه(۸ آذر) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در سخنرانی خود در این همایش، به تبیین ابعاد گوناگون و مبانی قرآنی و روایی راهکارهای تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت و با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) تاکید کرد: توجه مسلمانان به اوضاع دیگرسرزمین های اسلامی با بهره گرفتن از کنگره عظیم حج ضروری است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با استناد به برخی آیات سوره های حج و آل عمران ، به لزوم تلاش در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و اهمیت وحدت ایمانی و تحمل و تعامل گسترده با یکدیگر را خاطرنشان ساخت.

وی برخی مولفه ها و مقدمات و الزامات ایجاد تمدن نوین اسلامی از جمله اتحاد و یکپارچگی درچارچوب حج ابراهیمی را یادآور شد و با بیان زمینه های شکل گیری و فرایند تحقق تمدن نوین اسلامی ، ترسیم چشم انداز لازم برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، برخورداری از ایمان و استفاده ازپیشرفت های علمی و تجارب تمدنی موجود را ضروری دانست.

محمد بروجردی سفیر کشورمان در اندونزی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین آخرین وضعیت جنگ درغزه و واکنش کشورهای اسلامی به عملیات طوفان الاقصی را تشریح کرد و سپس حجت الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به تبیین مولفه ها و عوامل ایجاد تمدن نوین اسلامی پرداخت.

وی همچنین با اشاره به سطوح فرهنگی تمدن، جایگاه حج در سطح فرهنگی تمدن اسلامی را در دو زمینه فرهنگ توحیدی و وحدت گرا توضیح داد.

حجت الاسلام و المسلمین متقی رئیس کالج اسلامی جامعه المصطفی در اندونزی ضمن خیر مقدم به مهمانان گزارش اجمالی از این مجموعه دانشگاهی و واحدهای چهارگانه کالج صدرا، حوزه های علمیه برادران و خواهران و پژوهشگاه صدرا و دانشگاه مجازی ارائه داد.

وی با اشاره به جایگاه حج و عمره در زندگی مردم اندونزی، پرداختن به این دو موضوع را نیازمند یک پژوهش جامع دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha