تجربیات ایران و مالزی در برگزاری مراسم حج بررسی شد

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با وزیر دین مالزی درباره بررسی تبادل تجربیات موفق برگزاری مراسم حج دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شنبه-۱۱ آذرماه- به همراه بک صحرایی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی، حجت‌الاسلام منصور میراحمدی معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری و حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی ایران در مالزی با داتو حاج محمد نعیم بن مختار وزیر دین کشور مالزی، داتوک حاجیه حکیم بنت محد یوسف رئیس سازمان توسعه اسلامی مالزی(جاکیم) و محمد یمین مسئول بخش تحقیقات وزارت دین مالزی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه زمینه همکاری مناسبی میان ایران و مالزی در حوزه حج و زیارت فراهم است، اظهارداشت: امیدواریم با برگزاری اینگونه نشست‌ها شاهد افزایش ارتباطات و تعاملات میان مسلمان این دو کشور باشیم.

نواب، انتشار محصولات فرهنگی را در حوزه حج و زیارت بسیار موثر عنوان کرد و افزود: آثار زیادی در قالب کتاب، مقاله و مجله با موضوع حج و زیارت در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تولید شده است که برخی از این آثار ترجمه شده؛ می‌تواند مورد استفاده همه مسلمانان قرار گیرد و البته از تبادل تجربیات با کشور مالزی در مورد حج نیز استقبال می‌کنیم.

تجربیات ایران و مالزی در برگزاری مراسم حج بررسی شد

در ادامه حاج محمد نعیم بن مختار وزیر دین کشور مالزی نیز بر تقویت همکارهای دو کشور برای انتقال تجربیات موفق در برگزاری مراسم حج تاکید کرد و اظهارداشت: سازمان امور دینی مالزی وظیفه استانداردسازی قوانین اسلامی، هماهنگی، تنظیم و برنامه‌ریزی آموزش‌های اسلامی را در ایالات مختلف در کشور مالزی برعهده دارد.

وی همچنین برند حلال را زیر مجموعه وزارت دین کشور مالزی عنوان کرد و از کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور خواست که نماینده تام الاختیار خود را در این زمینه معرفی کنند.

در ادامه رایزن فرهنگی کشورمان نیز مراتب تقدیر و تشکر خود را از انور ابراهیم نخست وزیر مالزی بیان کرد و افزود: قرار است کتاب وی به نام «اسکریپت» (مالزیای مدنی) که با موضوع تمدن اسلامی است توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به زبان فارسی ترجمه شود.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی به دیدگاه عمیق و غنی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درباره تمدن نوین اسلامی اشاره و تاکیدکرد: در اندیشه‌های رهبری، تمدن نوین اسلامی بزرگترین آرمان و دستاورد انقلاب اسلامی است.

تجربیات ایران و مالزی در برگزاری مراسم حج بررسی شد

ارزانی در این جلسه، پیشنهاد برگزاری سمینارهای مشترک بین رایزنی فرهنگی ایران و مرکز توسعه اسلامی مالزی را مطرح کرد و گفت: می‌توان سمینارهایی را بررسی مشترکات فرهنگی دینی ایران و مالزی و با موضوع تمدن نوین اسلامی را با شرکت علما و اندیشمندان هر دو کشور، در کوالالامپور برگزار کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، همچنین به تبادل غنای فرهنگی دو کشور و استمرار این جلسات تاکید کرد و اظهارداشت: ما آماده گسترش تعاملات و همکاری‌های دوجانبه هستیم و ضروری است مردم ایران و مالزی آثار یکدیگر را در حوزه اسلام و فرهنگ مطالعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha