۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 2750
کد خبر: 85307386
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران از موضع عراق در قبال قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشر قدردانی کرد

بغداد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد از موضع جمهوری عراق در قبال قطعنامه ضدایرانی وضعیت حقوق بشر و رای منفی به این قطعنامه قدردانی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا محمدکاظم آل صادق در دیدار با خالد شوانی وزیر دادگستری عراق عنوان کرد که وضعیت این قطعنامه که از سوی کشور کانادا پیشنهاد می شود هر ساله رو به تضعیف است.

وی افزود: جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در نوار غزه از یک طرف ناکارآمدی سازوکارها و ابزارهای حقوق بشری و از طرف دیگر، سیاست‌های گزینشی و جانبدارانه در مسئله حقوق بشر را به خوبی نشان می‌دهد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین گفت: مایه تأسف است کسانی صحبت از حقوق بشر در مورد ایران می‌کنند که خود، بزرگترین ناقضان حقوق ملت ایران هستند

آل صادق همچنین در خصوص زندانیان در دو کشور و تفاهم‌نامه همکاری‌های حقوق بشری قوه قضاییه دو کشور و دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف با شوانی گفتگو و رایزنی کرد.

قطعنامه حقوق بشری ضد ایرانی کانادا که هر ساله علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود، ۲۴ آبانماه امسال در کمیته سوم هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد اما تعداد آرای کشورهای مخالف و ممتنع به این قطعنامه سیاسی بیش از موافقان آن بود.

این قطعنامه پیشتر در کمیته سوم هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل فقط با ۸۰ رای به تصویب رسید و ۲۹ کشور به این قطعنامه رای مخالف و ۶۵ کشور رای ممتنع دادند و بدین ترتیب تعداد موافقان کمتر از کشورهایی بود که به این قطعنامه رای مخالف و ممتنع دادند.

از این رو ۹۴ کشور با این قطعنامه ضد ایرانی موافق نبودند و به آن رای مخالف یا ممتنع دادند.

این قطعنامه سیاسی که هر ساله از سوی کشور کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود، ابتدا در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون "دستورکار وضعیت های حقوق بشری و گزارش های گزاشگران ویژه" مورد بررسی قرار می گیرد که سال گذشته ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان ماه) در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

این قطعنامه سال گذشته در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل با ۷۹ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۶۸ رای ممتنع تصویب شدو در واقع ۹۶ کشور به این قطعنامه رای منفی و ممتنع دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha