آبرسانی ۴۶ روستای نیشابور با همت واقف آبرسان به ثمر نشست

مشهد- ایرنا- طرحهای آبرسانی به ۴۶ روستا در شهرستان‌های نیشابور، زبرخان، فیروزه و میان جلگه با کمک ۵۵ میلیارد ریالی بنیاد نیکوکاری «حاج اکبر ابراهیمی» معروف به واقف آبرسان ایران، روز پنجشنبه طی مراسمی بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی طی سخنانی در این مراسم گفت: اکنون شاخص برخورداری روستاهای این استان از آب شرب سالم و بهداشتی ۷۲ درصد است که با تکمیل طرح های خیرین آبرسان، جهاد آبرسانی و همچنین شرکت آبفای استان، میزان بهره مندی از آب روستایی در پایان سال ۱۴۰۳ به ۸۲ درصد و در سه سال آینده به ۹۸ درصد خواهد رسید.

حسین امامی افزود: همچنین آبرسانی سیار به ۱۵ هزار عشایر کوچ رو در استان خراسان رضوی در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیشابور نیز گفت: اولین پروژه بنیاد نیکو کاری حاج اکبر ابراهیمی در خراسان رضوی و بزرگترین آن در این شهرستان اجرا شده است.

مهدی دونده افزود: با بهره برداری از طرح های واقف آبرسان در نیشابور بزرگ، ۸۳ هزار نفر جمعیت روستایی از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

نماینده مردم نیشابور، زبرخان، میان جلگه و فیروزه نیز اظهار کرد: کمبود آب، راه و آسفالت معابر به عنوان سه معضل در روستاهای منطقه به شمار می روند.

احسان ارکانی با بیان اینکه اجرای طرح های روستایی منوط به اجرای شبکه آب است، از واقف آبرسان کشور خواست تا در این زمینه نیز به کمک روستاها بیاید تا ضمن برخورداری از آب شرب از امکانات طرح هادی نیز بهره مند شوند.

واقف آبرسان کشور نیز اظهار کرد: احداث واحدهای آموزشی و تهیه کلاس های کانکسی، ساخت سرویس بهداشتی، حمایت های مالی از خانواده های نیازمند از اهداف بنیاد نیکوکاری حاج اکبر ابراهیمی است.

اکبر ابراهیمی افزود: آب به عنوان مهریه حضور حضرت فاطمه (س) مطرح است و بهداشت و پاکیزگی بدون آب معنا ندارد.

همچنین در حاشیه این مراسم دستاوردهای آبرسانی واقف آبرسان کشور به روستاهای شهرستان های نیشابور،تربت حیدریه، تربت جام، بردسکن و فریمان در قالب پنج غرفه نمایشگاهی به نمایش درآمد.

شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به ۲ هزار و ۹۳۰روستا و ۹۸ شهر در این استان به جز مشهد خدمت‌رسانی می‌کند.

خراسان رضوی با اقلیم خشک و کویری از نظر آب، وضعیتی بحرانی‌ دارد و از ۳۷ دشت این استان، وضعیت ۳۴ دشت بحرانی و سطح آب زیرزمینی‌اش افت کرده است.

اکنون ۹۹ درصد مساحت مشهد نیز در خشکسالی شدید قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha