تقویت سطح سواد سلامت دانشگاهیان برنامه اولویت‌دار وزارت علوم است

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پیشگیری، توانمندسازی و تقویت سطح سواد سلامت دانشگاهیان برنامه اولویت‌دار این نهاد است.

به گزارش ایرنا، ابراهیم نعیمی عصر پنجشنبه در نشست شورای سلامت و سبک زندگی دانشگاه تفرش، افزود: مهارت حل مسئله، مهارت مدیریت هیجان و کنترل خشم، مهارت سازگاری و تاب آوری، مهارت مدیریت استرس و خودمراقبتی و مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق پنج اولویت مراکز مشاوره و سبک زندگی برای حل مشکلات روانشناختی دانشجویان است.

وی با اشاره به چالش‌ها و مسائل پیش روی دانشجویان، مهارت افزایی را مهمترین رویکرد در حل مساله عنوان کرد و افزود: مدیریت هیجانات زندگی، کنترل خشم، خود مراقبتی، تاب آوری از موضوعاتی است که باید مهارت آن را به دانشجویان آموزش داد.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با بیان این که رویکرد مرکز مشاوره، پیشگیری و توانمند کردن دانشجویان در مسائل مختلف زندگی است اضافه کرد: رویکرد مرکز مشاوره بیشتر از رویکرد درمانی، رویکرد پیشگیری یعنی برطرف کردن ضعف‌ها و ناتوانایی‌ها بوده و پیشگیری مقدم بر درمان است.

نعیمی تصریح کرد: تلاش می‌شود از دانشجویان در قالب کانون همیارن سلامت برای توسعه فعالیت‌های اجتماع محور استفاده شود تا دانشجویان در تماس مستقیم با یکدیگر و مسئولان در صدد تعامل و حل مشکل اقدام نمایند که این امر در دانشگاه تفرش به خوبی در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha