۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85308350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت کاشان:امام خمینی(ره)با فهم عمیق خود دستور تاسیس بسیج را صادر کردند

کاشان _ ایرنا _ امام جمعه موقت کاشان گفت:امام خمینی (ره) بنا به احساس و نیاز کشور و با فهم عمیق خود دستور تشکیل بسیج را صادر کردند.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام علی احتشام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: بسیج شجره طیبه ای است که امام راحل(ره) از متن قرآن از دوره نوجوانی شان با تاسی از آیه شریفه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٖ » به جوانان در دهه ۳۰ شمسی توصیه کردند علیه جهان خواران قیام کنید و ثمره آن امروز در بسیج تبلور یافته است.

وی اظهار کرد:تفکر بسیجی وقتی در قالب هنر وارد شد شهید آوینی ها ظهور کردند و وقتی در قالب علم وارد شد کاظمی آشتیانی و شهد طهرانی مقدم ها ظهور کردند.

امام جمعه موقت کاشان بیان کرد:فرهنگ بسیج وقتی در قالب اداره کشور وارد شد شهید بهشتی نتیجه آن بود و وقتی در مقابل خاکریز های صهیونیستی وارد شد رزمندگان فداکار هشت سال دفاع مقدس ظهور کردند.

حجت الاسلام احتشام گفت:وقتی تفکر بسیجی به رهبری جامعه رسید امام خمینی(ره) فرمودند افتخارم این است که بسیجی ام و همچنین ایشان فرمودند اسلام ابرقدرت ها را ذلیل می کند.

وی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند بسیج لشکر مخلص خدا و مدرسه عشق است و خدا را شاکریم که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری با قدرت اراده مظهر عزت مستضعفان منطقه است و در توان علمی،نظامی و غیره پیشرفته هستیم.

وی اظهار کرد:شهادت شهید مدرس از مناسبت های هفته است،امام خمینی (ره) به مردم فرمودند افرادی با ویژگی های مدرس را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنید.

وی اظهار کرد:کنار گذاشتن هوای نفس و ذوب شدن در دین خدا مهم ترین ویژگی شهید مدرس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha