۱۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرمانشاه قلع و قمع شد
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: ۱۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در یک ماه اخیر در اراضی کشاورزی این شهرستان قلع و قمع و اراضی به حالت سابق اعاده وضعیت شد.

کامران کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۲ حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها تعداد ۱۴ فقره ساخت و ساز غیرمجاز با دستور موقت و یک مورد با حکم قطعی، در روستای ده پهن دهستان درود فرامان شهرستان کرمانشاه قلع و قمع شد.

وی با قدردانی از دستگاهایی که در انجام حکم‌ قلع و قمع همکاری داشته اند افزود: این اقدام با جدیت در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات در این شهرستان ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضی کشاورزی، به مردم توصیه کرد: از خرید ملک های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند خودداری کنند.

کریمی افزود: در همین راستا اخیرا در دهستان های الهیارخانی و سراب نیلوفر نیز حدود ۳۰ مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی تخریب شد.

وی تاکید کرد: مردم کرمانشاه هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است جلوگیری شود.‏

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی و با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha