۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85308773
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رسانه، حلقه اصلی جهاد تبیین آرمان‌های شهدا+ فیلم

گرگان-ایرنا- بازگشت پیکر نخستین شهید مدافع حرم گلستان پس از حدود ۱۱ سال دوری و توجه رسانه‌های استان به انعکاس اخبار مرتبط با این شهید، ضرورت تقویت جهاد تبیین برای خنثی‌سازی دسیسه دشمنان و تحقق این راهبرد در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک حلقه اصلی نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بیشتر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسانه‌ها در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز می‌توانند به عنوان یک دانشگاه برای نشر و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و معرفی شهیدانی چون غلامعلی تولی، ایفای نقش کنند و زبان هدایت جامعه به سوی آرمان ها و اهداف آن ها باشند.

به یقین خبرنگاران سفیران و مروجان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده که باید با روحیه انقلابی و جهادی پای در میدان گذاشته و در معرفی شهیدانی چون غلامعلی تولی به نسل حاضر نقش‌آفرینی کنند.

زهره رجبی یکی از فعالان رسانه ای استان گلستان گفت: مهم‌ترین ماموریت شهدا هدایت و روشنگری بود و آنان با خون خود مسیر رسیدن به حق و راستی را روشن کردند و در این شرایط رسالت اصحاب رسانه، جهاد در راه زنده نگه داشتن یاد شهداست.

خبرنگار پایگاه خبری «گلستان ما» افزود: عاشقان نخستین شهید مدافع حرم گلستان شهید «غلامعلی تولی» در مراکز علمی، دانشگاهی، حسینیه ها برای بیعت با پیکر ایشان حضور یافتند و خبرنگاران و رسانه‌ها هم در معرفی این الگوهای ویژه باید جهادی عمل کنند.

لیلا هاشمی دبیر نهضت سواد رسانه ای استان گلستان هم در این ارتباط گفت: اصحاب رسانه باید هنرمندانه و با ظرافت ارزش‌های اسلامی و قهرمانان ملی چون شهید غلامعلی تولی را به تصویر بکشند و برای معرفی آنان به نسل جوان محتواهای خوبی تولید کنند.

وی بیان کرد: تمام ابعاد زندگی شهدا همراه با خاطرات آنها به صورت الگوی واقعی به مخاطبان معرفی و در این راستا باید اصحاب رسانه تبیین‌گری کنند.

رسانه، حلقه اصلی جهاد تبیین آرمان‌های شهدا+ فیلم

ربابه کابلی مدیر خبرگزاری شبستان هم در این ارتباط گفت: اصحاب رسانه با قلم و ثبت تصاویر در معرفی الگوهای عملی جامعه همچون غلامعلی تولی نقش کلیدی داشته و برای مقابله با هجمه های مختلف دشمنان و برای روشن شدن افکار جوانان باید رشادت ها، ایثار و از خودگذشتگی آنان در قبل انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مانند آن به خوبی بپردازند.

وی افزود: شهید تولی یکی از داوطلبان اولیه برای حضور و دفاع از حرم حضرت زینب (ع) بود و مظلومانه به شهادت رسید و بسیاری از هم استانی ها شاید اطلاع نداشتند که نخستین شهید رزمنده مدافع حرم گلستان بود که باید در تبیین و ترویج ایثار، شهادت و کمال از خودگذشتگی شهدا و به خصوصو خانواده های آن ها اصحاب رسانه نقش ویژه ای ایفا کنند.

زهرا قزلسفلی خبرنگار ایرنا هم گفت: اصحاب رسانه نقش اصلی در نشر آرمان های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت داشته و باید از ابزار رسانه برای معرفی بیشتر شهدا بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان به دلی گسترش فناوری روز و دیجیتال مانند تلفن همراه، با انواع رسانه در ارتباط هستند که در نشر ارزش های دفاع مقدس باید از این ظرفیت استفاده مفیدتری کرد.

شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان است که ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شد و پنج روز بعد به شهادت رسید.

شهید تولی اهل روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی گالیکش و ساکن شهرستان گنبدکاووس بود و در زمان شهادت ۴۵ سال داشت.

استان گلستان ۲۰ شهید مدافع حرم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha