۵۸ هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان غربالگری سلامت شدند

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: در راستای اجرای پویش ملی سلامت که از ۲۰ آبان ماه آغاز شده تاکنون ۵۸ هزار و ۱۴ نفر در حوزه این دانشگاه غربالگری شدند.

حبیب غزنوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای پویش غربالگری سلامت را شناسایی و کنترل بیماری دیابت و فشار خون بالا دانست و بیان کرد: در صورتی که این بیماری‌ها در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، کنترل و درمان آن بهتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۸ هزار و ۱۴ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مورد غربالگری سلامت قرار گرفتند که از این تعداد، ۵۵۴ نفر مشکوک به فشارخون بالا و ۲۳۲ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده‌اند که جهت تشخیص به پزشک ارجاع شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه جمعیت گروه هدف در پویش ملی سلامت در حوزه این دانشگاه ۹۶۴ هزار و ۸۳ نفر است، ادامه داد: تغییر سبک زندگی از دلایل اصلی افزایش بیماری‌های غیرواگیر از جمله فشارخون بالا، سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت است.

وی افزود: برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، تغییر سبک زندگی همچون کاهش مصرف غذاهای آماده پرچرب، شیرین و شور، انجام فعالیت بدنی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه و پرهیز از مصرف دخانیات و الکل، بسیار کمک کننده است.

غزنوی ادامه داد: بیماریابی فشارخون بالا و دیابت در راستای اجرای پویش ملی سلامت در گروه سنی بالای ۱۸ سال در تمامی واحدهای بهداشتی به صورت رایگان تا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به فرصت باقی‌مانده، از تمام افراد ۱۸ سال به بالاتر تقاضا داریم به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشارخون بالا و تشخیص به موقع، جهت انجام غربالگری به تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و تیم‌های سیار مراجعه کنند تا از وضعیت ابتلا به بیماری دیابت و پر فشاری خون مطلع شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha