انتقاد معصومی از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای امیدهای جهان به چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۱۲۵ کیلوگرم انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، چرخه انتخابی تیم ملی از سوی فدراسیون کشتی اعلام شد. یکی از انتقادات کارشناسان مربوط به چرخه وزن ۱۲۵ کیلوگرم است که البته تاحدودی زیادی تکلیف فرد نهایی مشخص است ولی کادر فنی چرخه را برای سایر نفرات به گونه‌ای تعریف کرده که مدعیان باید برای ملی‌پوش شدن باید مسیر سختی را بگذرانند تا بتوانند.

امیرضا معصومی روز شنبه در گفت‌وگویی گفت: برای رسیدن به المپیک باید از هفت خوان عبور کنم. در این خصوص تاکنون به واسطه قهرمانی جوانان جهان، امیدهای جهان، قهرمانی کشور، ۲ تورنمنت جهانی، قهرمانی آسیا، انتخابی تیم ملی را پشت سر گذاشتم. کمتر از یک سال ۷ بار خود را به مرز آمادگی رساندم که این شیوه در هیچ نقطه دنیا به این شکل نیست.

وی ادامه داد: با توجه به سن و سال و توانایی خود، متوجه نیستم که چگونه این چرخه تعریف شده است و برای انتخابی پیش‌رو با ۲۰ درصد توان باید در مرحله نخست انتخابی تیم ملی (قهرمانی کشور) شرکت کنم که به هیچ عنوان رقابت برابری نیست.

چرخه انتخابی وزن ۱۲۵ کیلوگرم:

با توجه به‌ کسب مدال طلای امیرحسین زارع در جهانی ۲۰۲۳ و از آنجایی‌که بالاترین امتیاز در چرخه انتخابی متعلق به ایشان است، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:

۱- امیرحسین زارع از حضور در مسابقات قهرمانی کشور معاف است.

۲- کادر فنی موارد زیر را درنظر گرفته است:

- نفر اول قهرمانی کشور همراه با امیرحسین زارع به یک تورنمنت بین المللی اعزام و در صورتی که امیرحسین زارع در تورنمنت فوق نتیجه بهتری کسب کند، ملی‌پوش ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود.

- تنها در صورتی که امیرحسین زارع در تورنمنت فوق در مسابقه رودر رو مغلوب قهرمان کشور شود و قهرمان کشور مدال طلای آسیا کسب کند، در آن صورت یک تورنمنت بین‌المللی یا انتخابی تعیین می‌گردد.

- در صورتی که نفر اول قهرمانی کشور، در رقابت‌های قهرمانی آسیا صاحب عنوانی غیراز قهرمانی شود، امیرحسین زارع برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس انتخاب می‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha