۱۶ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل بار آذربایجان‌شرقی حمل شد

تبریز- ایرنا- رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۱۶ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل بار استان به نقاط مختلف کشور حمل شد.

«میررضا فاطمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان جابجایی بار در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است، افزود: در این مدت یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۷۳۶ برگ بارنامه برای جابجایی این کالاها صادر شده است.

وی اظهار کرد: میزان صدور بارنامه نیز در این مدت ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته به طوری که در هشت ماه سال گذشته ۹۵ هزار و ۸۵۴ برگ بارنامه صادر شده بود.

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ۲۸۸ شرکت و موسسه حمل و نقل بار، یک پایانه بار در تبریز، ۱۰ انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و ۱۴ انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین در زمینه حمل و نقل بار استان فعال هستند.

فاطمی، ادامه داد: ۳۷ هزار و ۵۰ راننده باری دارای کارت هوشمند در استان فعال هستند که بر روی ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین دارای کارت هوشمند کار می کنند.

وی یادآور شد: تعداد کل ناوگان باری آذربایجان شرقی با احتساب وانت بار ۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha