۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85309397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارتش رژیم صهیونیستی به مردم زیر آوار هم رحم نمی‌کند

تهران-ایرنا- یک مسئول فلسطینی اعلام کرد که بسیاری از شهدا و مجروحان جنایت‌های جدید رژیم صهیونیستی همچنان زیر آوار هستند و ارتش رژیم صهیونیستی اجازه ورود به مناطق بمباران شده در جنوب شرقی شهر غزه را نمی دهد و تجهیزات آواربرداری را هدف حملات خود قرار می دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، احمد الکحلوت، مدیر نیروهای دفاع شهری در شمال نوار غزه در اظهاراتی گفت که رژیم صهیونیستی صبح روز جمعه و از زمان آغاز مجدد جنایت‌های خود در غزه صدها نفر را شهید کرد.

وی گفت که درپی بمباران یک منزل در منطقه الزیتون ۲۰ فلسطینی شهید شدند و همچنان برخی از مردم زیر آوار مانده‌اند.

الکحلوت خاطرنشان کرد که در جریان بمباران دو منزل در منطقه الشجاعیه ۷فلسطینی به شهادت رسیدند.

وی افزود: همچنان از منازلی که روز گذشته در محله تل الهوی در جنوب شرقی شهر غزه بمباران شدندُ از ما درخواست کمک می شود و در آنجا شهید و مجروح وجود دارد اما به دلیل ممانعت نیروی صهیونیستی نمی توانیم وارد آن مناطق شویم.

این مسئول فلسطینی گفت: نیروهای دفاع شهری بسیاری از امکانات به ویژه در استان غزه و شمال را در اختیار ندارد. رژیم صهیونیستی تمام بیل‌های مکانیکی ما را هدف قرار داد و در زمان آتش بس نتوانستیم آن‌ها را تعمیر کنیم.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه و در اولین روز بعد از پایان آتش‌بس ۶ روزه در غزه، حملات همه‌جانبه خود علیه شهروندان این باریکه را از سر گرفتند.

نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان نیز در پاسخ به این جنایت‌ها تجمعات نظامیان صهیونیستی را هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که شمار شهدای دور جدید حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از دیروز تاکنون به ۲۰۰ نفر رسیده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی ها نیز از دیروز تاکنون به ۵۸۹ نفر رسیده است.

مدیر بیمارستان اروپایی غزه وضعیت بیمارستان های این شهر به ویژه مناطق جنوبی را بحرانی توصیف و تاکید کرد که بیمارستان‌های مناطق جنوبی غزه دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی نیستند.

وی گفت: بخش اورژانس اکنون بیشتر از این توانایی پذیرش مجروحان را ندارد. به دلیل پر شدن بیمارستان، ده‌ها مجروح روی زمین خوابیده‌اند. جنگ علیه غزه بی‌سابقه است و برای پوشش نیازهایمان به کمک‌های بیشتری نیاز داریم.

مدیر بیمارستان اروپایی غزه افزود: کمک‌هایی که در زمان آتش‌بس وارد شد، تنها بخش محدودی از نیازهای ما را برآورده می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha