مقام طالبان : اجازه اشغال دوباره افغانستان را به کسی نخواهیم داد

تهران – ایرنا – «مولوی محمد یعقوب مجاهد»، سرپرست وزارت دفاع طالبان، با بیان این مطلب که نیروهای نظامی افغانستان امروز به مراتب قوی تر از روزهای گذشته شده اند ؛ گفت که اجازه اشغال دوباره افغانستان را به کسی نخواهیم داد.

به گزارش ‌شنبه ایرنا از طلوع نیوز، مجاهد در سخنانی در برنامه دانش‌آموختگی ۹۰۰ نیروی ویژه این وزارت در کابل ،همچنین از همه نیروهای امنیتی حکومت پیشین خواست به نیروهای امنیتی طالبان بپیوندند.

وی افزود: «ما به تمامی نیروهای امنیتی و دفاعی می‌گوییم که آغوش ما برای شما باز است. هیچ خطری وجود ندارد. بلکه در جهت تامین امنیت شما نیز تلاش خواهد شد.»

سرپرست وزارت دفاع افغانستان بدون ‌آن‌که از کسی نام ببرد،گفت: «پیام ما به کسانی که در جهت تخریب امنیت کشور یا برای اغتشاش به این سو و آن سو می‌روند و در مجالس خود از ما بدگویی می کنند، این است که از سوی رهبری طالبان برای شما اعلام عفو شده است.»

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای طالبان نیز در این مراسم در سخنانی بار دیگر مدعی شد فرمان عفو عمومی طالبان در سراسر کشور اجرایی شده است و از چهره‌های سیاسی و شهروندان افغانستانی درخواست کرد به کشور برگردند.

معاون اداری ریاست الوزرای طالبان افزود: «همه در افغانستان زندگی می‌کنند. عفو عمومی صورت گرفته است. کسانی که با ما می‌جنگیدند عفو شده‌اند و اکنون در وطن خود آزادانه زندگی می‌کنند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha