۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷
کد خبر: 85309496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمازخانه مدارس یزد نیاز به ۱۰ هزار مترمربع فرش دارد

یزد- ایرنا - رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه برخی از نمازخانه‌های مدارس استان فاقد فرش هستند یا فرش آنها فرسوده شده است، گفت: در این زمینه به ۱۰ هزار متر مربع فرش برای مدارس استان نیاز است.

به گزارش ایرنا، "سعید غفاریان" روز شنبه به مناسبت هفته قرآن ،عترت و نماز (۱۱ تا ۱۸ آذرماه ) در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که در سال گذشته بیش از ۸۵۰۰ مترمربع فرش سجاده‌ای برای نمازخانه مدارس استان با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ، ستاد اقامه نماز و خیران تامین شد، افزود: امیدواریم خیران همچون همیشه در این زمینه مدارس را یاری کنند.

وی اظهار کرد: اکنون ۹۰۰ مدرسه استان دارای امام جماعت است که از این تعداد، ۴۳۰ نفر امام جماعت روحانی، ۱۳۰ روحانی طرح امین و ۸۰ روحانی فرهنگی شاغل، ‌۲۱۳ همکار فرهنگی، ۱۳ سرباز طلبه و ۳۴ مدرسه نیز توسط معتمدین محلی یا اولیاء دانش آموزان تامین امام جماعت شده است.

غفاریان در ادامه برنامه‌‎ های هفته قرآن و عترت در استان را تشریح کرد و گفت: در این هفته ۲۶ عنوان برنامه با هدف توسعه فرهنگ غنی قرآن و بهره‌گیری دانش آموزان از معارف قرآن و اهل بیت(ع) در سطح مدارس در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس و ادارات، معرفی سیره علمی امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه برگزاری مسابقات کتابخوانی عطر انتظار، برپایی حلقه های معرفتی، جلسات مهدویت مدارس، برگزاری کرسی آزاد اندیشی، برپایی جشن عبادت دانش آموزان نومکلف و قرائت قرآن و اذان توسط دانش آموزان برتر مسابقات قرآن در نماز جمعه را از جمله برنامه های این هفته بیان کرد.

وی اظهار کرد: این مسابقات در ۱۱ رشته شامل قرائت قرآن ، ترتیل، اذان ، مداحی ، انشای نماز ،دعاخوانی ، نهج البلاغه و حفظ کل قران ، گفتمان مهدوی، صیحفه سجادیه و حفظ پنج جزء ، ۱۰ جزء و ۲۰ جزء برگزار می شود.

غفاریان تعداد دارالقران های استان را ۲۱ باب بیان کرد و گفت: طی ۲ سال گذشته یک میلیارد تومان توسط اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان به این مراکز قرآنی کمک شده است.

افزون بر ۲۸۰ دانش آموز در یکهزار و ۵۰۰ باب مدرسه در استان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha