تکمیل نمازخانه‌های خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل نمازخانه‌های نیمه‌تمام استان در برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) قرار می‌گیرد تا در بازه زمانی سه تا چهار سال آینده شاهد رفع کمبود نمازخانه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای اقامه نماز استان افزود: اکنون ۱۸۶ فضای آموزشی خراسان جنوبی فاقد نمازخانه است که ساخت آنها حداقل سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه ستاد اقامه نماز، سیاستگذاری و تصمیم‌گیری درخصوص تکلیف ادارات و دستگاه‌ها در زمینه نماز است گفت: یکی از موضوعات مهم، تاثیر حضور امامان جماعت فرهیخته و کاربلد و نیز معلمان، اساتید و مدیران برای اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌هاست.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: دوره آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز برای معلمان و مدیران مدارس با حمایت مالی استانداری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری گردهمایی امامان جماعت مدارس استان خبر داد و گفت: در این گردهمایی از زحمات امامان جماعت قدردانی می‌شود و حق القدم آنان را نیز افزایش خواهیم داد.

قناعت افزود: جلسه آینده شورای اداری استان با دستور کار هفتمین اجلاس استانی نماز برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تحولات سرزمین‌های اشغالی گفت: شب گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار برقراری آتش‌بس انسان‌ دوستانه در غزه است را با ۱۲۰ رأی موافق به تصویب رساند که یک پیروزی است و اولین‌بار در این سازمان قطعنامه‌ای علیه اسرائیل غاصب تصویب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: کشورهایی از جمله انگلیس، آلمان، کانادا و استرالیا به این قطعنامه رای ممتنع دادند اما ایران که ابداع کننده این موضوع بود رای مثبت داد و یک موفقیت در عرصه‌ بین المللی محسوب می‌شود.

تکمیل نمازخانه‌های خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی هم در این نشست گفت: هفتمین اجلاس استانی نماز قبل از اجلاس سراسری نماز که در دی ماه برگزار خواهد شد با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان این حوزه در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه وضعیت اقامه نماز در مدارس بررسی می‌شود افزود: در این ارتباط مواردی از جمله ظرفیت محدود نمازخانه‌ها در مدارس، رعایت نشدن زنگ نماز و حضور کمرنگ معلمان و مدیران در صف اول نماز جماعت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: حضور مدیران و معلمان در صف اول نماز جماعت موجب می‌شود دانش‌آموزان پر رونق‌تر در نماز جماعت شرکت کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی نیز گفت: اکنون ۱۸۶ مدرسه در استان فاقد نمازخانه است زیرا به دلیل افزایش جمعیت دانش‌آموزی در سال‌های قبل این فضاها تبدیل به کلاس درس شده است.

حامد رخسارپور افزود: ساخت ۲۵۰ نمازخانه برای مدارس استان طی درخواستی به قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) اعلام شده و حدود ۳۳ هزار متر مربع از نمازخانه‌های مدارس استان فاقد فرش سجاده‌ای است که تامین آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha