۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85309500
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت‌وگوی نخست وزیر عراق و وزیر خارجه آمریکا درباره غزه

تهران - ایرنا - «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و « آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا درباره جنگ در غزه گفت‌وگو کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری جهان عرب، وزارت خارجه آمریکا جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در مورد حمله رژیم اسرائیل به غزه و لزوم جلوگیری از گسترش جنگ گفت و گو کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در این تماس تلفنی در مورد وضعیت بشردوستانه غزه و همکاری با عراق و سایر شرکای منطقه برای تعیین اقداماتی که می‌توان برای ایجاد صلح عادلانه و پایدار انجام شود، گفت‌ و گو کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از دولت عراق خواسته است که به تعهدات خود برای حفاظت از تمامی مراکز و تاسیساتی که آمریکایی ها در آن مستقر هستند، عمل کند و کسانی که مسوول حمله به آمریکایی ها در عراق هستند را تعقیب قرار دهد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح روز جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران مناطقی از این باریکه، از جمله خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید کرد.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای دور جدید حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از دیروز تاکنون به ۲۰۰ نفر رسیده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی ها نیز از دیروز تاکنون به ۵۸۹ نفر رسیده است.

پیشتر از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه بارها پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه به دلیل حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم غزه هدف حملات موشکی و پهپادی نیروهای مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته بود اما همزمان با اجرای آتش بس جنگ غزه . نیروهای کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که حملات خود را علیه پایگاههای آمریکایی و تا پایان این وقفه متوقف کرده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha