۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85309584
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ مامور پلیس طرح پیشگامان امنیت انتظامی در گناباد را به اجرا درآوردند

گناباد-ایرنا- فرمانده انتظامی گناباد گفت: ۱۰۰ مامور پلیس در قالب ۳۵ گشت خودرویی و موتوری طرح پیشگامان امنیت انتظامی در این شهرستان را طی چهار روز گذشته به منظور پیشگیری و مقابله با جرایم ‏به ویژه سرقت و پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم خیز به اجرا درآوردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ علی رجبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در گناباد بدون اشاره به میزان کشفیات مختلف و اقلام سرقتی و سارقان و متهمان بازداشتی افزود:با اجرای این طرح، علاوه بر افزایش ۲۷ درصدی کشف سرقت، وقوع سرقت هم نسبت به قبل از اجرای آن در این شهرستان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: به دنبال مشکلات اقتصادی، اجتماعی، تراکم جمعیت، مهاجرت بی رویه، گسترش حاشیه ‏نشینی و عوامل متعدد دیگر که باعث افزایش وقوع ‏جرایم در برخی از نقاط کشور شده است‎ طرح پیشگیری از سرقت با عنوان طرح پیشگامان امنیت انتظامی توسط فراجا تدوین و ابلاغ شد.

فرمانده انتظامی گناباد گفت: بررسی جغرافیای دقیق جرایم نشان می دهد که در کانون های جرم، ‏مجرمان سابقه دار به صورت مستمر ‏مترصد ارتکاب اعمال مجرمانه هستند و اجرای این گونه طرحهای سراسری در کاهش معضل سرقت ضروری است.

رجبی افزود: با اجرای طرح های پیشگیری و استفاده از ظرفیت معتمدین محلی، بسیج و گشت رضویون با نگاه محله محور می توان فرصت های ارتکاب جرم را از مجرمان سلب کرد و از ‏رفتارهای مجرمانه آنان ‏جلوگیری به عمل آورد.

وی ضمن قدردانی از همکاری خوب و سازنده مردم با پلیس در برخورد با جرایم و تقویت و ارتقای نظم و امنیت در جامعه از شهروندان خواست در صورت مواجهه با سرقت مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند و برای شناسایی و دستگیری سارقان با ‏خدمتگزاران خود در مجموعه فرماندهی انتظامی گناباد همکاری کنند.‎

به گزارش ایرنا در راستای اجرای طرح پیشگامان امنیت انتظامی در گناباد علاوه بر کشف مقادیری اقلام سرقتی نظیر تلفن همراه، موتورسیکلت، دوچرخه، لوازم خانگی و تاسیساتی مقادیری مواد مخدر و سلاح و مهمات غیرمجاز هم کشف شد.‎

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha