اخراج بیش از ۴۰۲ هزار نفر مهاجر افغان از پاکستان

تهران- ایرنا- رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که دولت این کشور بیش از ۴۰۲ هزار مهاجر افغان را در حدود یک ماه گذشته از این کشور اخراج کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، رادیو پاکستان امروز (شنبه ۱۱ آذر) گزارش داده که روند اخراج اتباع «غیرقانونی» از جمله شهروندان افغانستان ادامه دارد.

براساس این گزارش روز جمعه، دهم آذر سه هزار و ۷۷۶ مهاجر به افغانستان برگشته‌اند.

جام محمد اچکزی، وزیر اطلاع رسانی ایالت بلوچستان در پاکستان اعلام کرد: مقامات ایالتی قصد دارند روزانه ۱۰ هزار پناهجوی افغان فاقد مدارک را به افغانستان بازگردانند.

همزمان با این اقدام، دادگاه عالی پاکستان اعلام کرده بررسی درخواست فعالان حقوق بشر برای توقف اخراج مهاجران اهل افغانستان را آغاز کرده است.

این در حالی است به دنبال موج اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان سازمان ملل و شماری از نهادهای حقوق بشری از وضعیت آنان همزمان با فرا رسیدن فصل زمستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این حکومت پاکستان اعلام کرده بود که یک میلیون و ۷۰۰ هزار مهاجر بدون اسناد را که بیشتر آنان شهروندان افغانستان هستند اخراج خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور پاکستان با تعیین ضرب الاجل برای پناهجویان غیرقانونی که بیشتر آنان را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند، افزود از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۰ آبان) به بعد با پناهجویان غیرقانونی هیچ مماشاتی نخواهد شد و ضمن اخراج، دارایی‌های این افراد نیز ضبط و مصادره می‌شود.

اخراج پناهجویان غیرقانونی افغانستانی از سوی پاکستان در شرایطی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین دو همسایه بر سر تروریسم از جمله معضل گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در حال افزایش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha