۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۷:۱۷
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85309910
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هماهنگی قوی جنبش امل و حزب‌الله در نبرد با دشمن صهیونیست

تهران- ایرنا- یکی از اعضای فراکسیون توسعه و آزادی پارلمان لبنان از هماهنگی قوی جنبش امل و حزب الله در جریان نبرد کنونی با دشمن صهیونیست در راستای حمایت از غزه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از الشرق الاوسط، «علی خریس» افزود: جنبش امل به شکل نظامی و لجستیکی در جنوب لبنان حضور دارد و در صورت ارتکاب هرگونه حماقتی از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و حمله زمینی، ما پیشقراول و طلیعه‌دار رزمندگان مقاومت خواهیم بود.

خریس تاکید کرد: جنبش امل هیچگاه از نقش و وظیفه خود در مقاومت غافل نبوده، ما در میدان در همه مناطق و خطوط حضور داریم و هماهنگی دائمی میان امل و حزب الله وجود دارد.

وی از پرداختن به جزئیات بیشتر این هماهنگی خودداری کرد، اما از هماهنگی با صلیب سرخ و یونیفل در زمینه تخلیه مجروحان سخن گفت.

خریس بیان کرد: بیش از ۲۰ مرکز وجود دارد که در آن بیش از ۱۵ نفر از پرسنل از الناقوره تا شبعا حضور دارند. علاوه بر آن، جنبش امل فعالیت لجستیکی در روستاهای جنوب لبنان شامل کمک به آوارگان و تامین سرپناه برای آنها دارد.

به تازگی روزنامه الاخبار نوشت که مقاومت لبنان به تاکتیک های خاصی روی آورده است که دشمن توان رویارویی با آن را ندارد.

بر این اساس، فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند و طی ۴۵ روز از عملیات، مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع، جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شده است.

به نوشته این رسانه، در جریان عملیات مقاومت، ۲۱ جنگ افزار، سه پهپاد، ۴۰ مرکز نظامی، ۱۵ مرکز تجمع نظامیان، ۱۷۰ دوربین، ۴۷ رادار، ۲۱ سیستم پارازیت انداز، ۳۵ سیستم جاسوسی و ۷۷ سامانه ارتباطی هدف قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha