پیشرفت پایدار بدون پیوست فرهنگی در کشور امکان پذیر نیست

اراک - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: پیشرفت پایدار بدون پیوست فرهنگی در کشور امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام « محمدحسین موسی‌پور» روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک، افزود: موضوع و اهمیت فرهنگ به گونه‌ای است که اگر به شاخص‌های آن توجه شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی هم حل می‌شود.

وی بیان کرد: بسیاری از ناترازی‌ها در کشور به دلیل عدم توجه به فرهنگ مصرف، صرفه جویی و افزایش بهره‌وری است و اگر این مهم مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از ناترازی‌ها را شاهد نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام موسی‌پور اظهار کرد: مهمترین چالش کشور مدیریتی است، هرجا مدیران جهادی صادق و سالم حضور دارند، کارنامه‌ها درخشان است.

وی بیان کرد: استان مرکزی ظرفیت‌های کم‌نظیر و فوق‌العاده‌ای دارد، استانی صنعتی با صنایع مهم، مادر و تعیین کننده، قابلیت‌های بسیار خوب نیز در بخش کشاورزی دارد، در حوزه دام، طیور و آبزی‌پروری آمارهای قابل توجهی دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: این استان در بحث صنایع دستی و گردشگری، قابلیت‌های کم نظیری دارد بیش از هزار اثر ثبت شده و قابلیت‌های گردشگری سیاسی و مذهبی، از دیگر ویژگی‌ها است.

لزوم توجه به مولفه‌های فرهنگی در تمام امور اقتصادی و تولیدی

حجت‌الاسلام موسی‌پور اظهار کرد: استان مرکزی در حوزه معدن جزو ۱۰ استان برتر کشور است و در کنار این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها، ویژگی ممتاز آن مرکز مفاخر و مشاهیر کشور است که جمعیت قابل توجه نخبگان و مشاهیر در این استان زاده و پرورش یافته است.

وی گفت: استان مرکزی، استان نخبه پرور، استان فکر و اندیشه است و شخصیتی چون بنیانگذار نظام مقدس اسلامی که مسیر حرکت جهان را تغییر داد، زاده این خطه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: استان مرکزی مرکز فکر، فرهنگ و اندیشه است، مدیران کنونی استان در کنار نگاه پیشرفت، نگاه فرهنگی ویژه دارند.

حجت‌الاسلام موسی پور عنوان کرد: باید در تمام امور اقتصادی و تولیدی به مولفه مهم فرهنگ توجه جدی شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: امام قدرت نرم را برای مقابله با رژیم پهلوی به کار گرفت و مردم اساس قدرت نرم یک نظام است که امام راحل با اتکا به مردم و اعتقادات آنها رژیم منحوس پهلوی را ساقط کرد.

حجت‌الاسلام موسی‌پور بیان کرد: امام راحل برای استمرار انقلاب نیز نقش اول را برای توده‌های مردم قائل بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: امام راحل با تکیه بر قدرت مردم، انقلاب را از گردنه‌های سخت عبور داد و مردم همواره پای صحنه هستند و توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی می‌کنند.

حجت‌الاسلام موسی‌پور گفت: فتنه سال ۷۸ را حضور مردم خنثی کرد، فتنه سال ۸۸ را حضور هوشمندانه و به هنگام مردم محو کرد.

وی یادآور شد: فتنه سال گذشته بزرگترین، پیچیده‌ترین و کاملترین طراحی علیه انقلاب اسلامی بود که دشمنان همه تجربیات گذشته و امکانات خود را به کار گرفته بودند و مطمئن بودند که می‌توانند به این نظام ضربه وارد کنند اما قدرت مردم این فتنه را نیز از بین برد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: سال گذشته از ابتدای فراگیری فتنه تا پایان آن بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور در اجتماعات مختلف و آیین تشییع پیکر شهدا حضور یافتند و دشمن دید مردم پای نظام خود ایستاد ه اند .

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پور اظهار کرد: مهمترین وظیفه آن است که هر چه می‌توانیم این قدرت و ظرفیت را حفظ و بر آن بیافزاییم.

دولت سیزدهم بیشترین توجه را به حضور در میان مردم دارد

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم بیشترین توجه به حضور در بین مردم و سفرهای استانی دارد و رئیس‌جمهور این دولت در اوج اغتشاشات سفر به سنندج داشت و در بین مردم حضور یافت و امسال نیز دوباره به این استان سفر کرد و مردم استقبال با شکوهی از ایشان داشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: رئیس جمهور مردمی و متواضع نسبت به مردم است.

حجت‌الاسلام موسی پور یادآور شد: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان یکی از مهمترین وظایف مسئولان را ارتباط با مردم بویژه جوانان و حل مشکلات مردم دانستند.

وی بیان کرد: این دولت، مردمی است و مردم می‌بینند رئیس جمهور آنها با تمام توان در تلاش برای خدمت به مردم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی با نماینده ولی‌فقیه در این استان و امام جمعه اراک دیدار کرد و به مقام شهدای مدفون در بهشت زهرا این شهر نیز ادای احترام کرد.

دیدار با خانواده شهید مستعان، بازدید از مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیا، حضور در نشست هم اندیشی و دیدار با علما و روحانیون، بازدید از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی و دیدار با فعالان فرهنگی و یاوران مراسم، از دیگر برنامه‌های رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور به این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha