۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85310415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار در بجنورد گشایش یافت

بجنورد-ایرنا- نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در قالب ۱۲۴ غرفه امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از مسوولان خراسان شمالی، پژوهشگران و نخبگان در بجنورد گشایش یافت.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این نمایشگاه پژوهشگران سازمان ها، شرکت های دولتی و غیر دولتی و همچنین شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور حضور دارند.

محمد رضا قربانی افزود: از مجموع ۱۲۴ غرفه دایر در این نمایشگاه، ۴۴ غرفه مربوط به ۲۴ سازمان و ارگان دولتی است و ۸۰ غرفه نیز در اختیار واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان است که محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه محصولات و طرح های پژوهشی، تحقیقاتی و توسعه ای ، فناوری ها، محصولات تجاری سازی و بخش سرمایه گذاری و فن بازار ارایه می شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: همچنین در این نمایشگاه مکانی برای آموزش و مهارت کودکان و نوجوانان در حوزه پژوهش و تحقیق دایر است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در فضایی به مساحت سه هزار متر دایر است، گفت: علاقه مندان به حوزه پژوهش و فناوری می توانند از امروز (یکشنبه) تا ۱۵ آذرماه به نمایشگاه واقع در مجتمع تجاری طلای سفید بجنورد مراجعه و از غرفه های مختلف بازدید کنند.

۱۳۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد ۳۵ شرکت دانش بنیان و مابقی شرکت های فناور و نوآور هستند.

حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی زیر نظر ۵۲۱ عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha