به گزارش ایرنا، مهدی نیکفر روز دوشنبه درتوضیح این خبر عنوان کرد:بیتردید پژوهش عامل مهم تولید دانش و پیشرفت است و کمیت و کیفیت پژوهشهای انجام شده در هر جامعه شاخص توسعه یافتگی آن جامعه به شمار میرود و برای رسیدن کشورمان به جایگاه مطلوب در مسیر توسعه مسیری بجز پرورش نیروی انسانی پژوهشگر، فناور، مبتکر، فکور و خلاق وجود ندارد و این مهم از طریق ترویج و ترغیب پژوهشگری از سالهای نخست کودکی محقق خواهد شد.
وی افزود: بنابراین نظام آموزش پرورش مکلف است در کنار پرداختن به موضوعات آموزشی و تربیتی گوناگون در راستای تحقق برنامههای زیرنظام پژوهش و ارزشیابی و تربیت به بعد تربیت علمی و فناورانه بیش از پیش توجه کند بویژه در شرایط حساس کنونی که تمامی کشورهای دنیا برآن هستند تا در ابعاد گوناگون توسعه ی علمی و فناوری از یکدیگر پیشی گیرند.
قائم مقام شورای تحقیقات شهرستانهای استان تهران آموزش و پرورش افزود: تمامی دانشآموزانی که در مسیر پژوهش گام بر میدارند از نظر ما برترند، اما بر اساس بررسیهای صورت گرفته در ستاد ملی گرامیداشت پژوهش در آموزش و پرورش (مستقر در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش) دانشآموزان «کوثر جستان از دبیرستان ولایت ناحیه ۲ بهارستان» و «مهرشاد حیدری از دبیرستان شهید باهنر دماوند» موفق به کسب رتبه پژوهشگر برتر کشوری در سال ۱۴۰۲ شدند.
نیکفر در پایان ضمن عرض تبریک این موفقیت ارزشمند به جامعه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران عنوان کرد: از این دانشآموزان ساعی در همایش ملی پژوهش که در ۱۹ آذرماه جاری با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر برگزار میگردد، تجلیل صورت خواهد گرفت.
نظر شما