۶۰۰ هزار دانش‌آموز در برنامه‌های کتابخوانی وزارت آموزش و پرورش مشارکت دارند

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۶میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۱۲ هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند، گفت: ۶۰۰ هزار دانش‌آموز کشور در برنامه‌های کتابخوانی وزارت آموزش و پرورش مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا، محمد حسین پورثانی روز یکشنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره دانایی توانایی دانش آموزان سراسر کشور دربخش دختران در شهرکرد افزود: سالانه بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در برنامه‌های کتابخوانی آموزش و پرورش در سطح کشور حضور و رقابت دارند.

وی اظهارداشت: در این دوره از جشنواره ۴۰۰ هزار دانش‌آموز شرکت کردند و بیش از یک میلیون جلد کتاب توسط دانش‌آموزان خریداری شد.

پورثانی به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان و افزایش تعداد کتابخانه‌های کلاسی و مدرسه‌ای به عنوان مهمترین برنامه در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: پیوند برنامه درسی در مدارس با مطالعه سایر کتابها و ترویج فرهنگ کتابخوانی از دیگر برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت در بین دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به ترویج کتابخوانی در مدارس گفت: دنیا و زندگی بدون کتاب نیز قابل تصور نیست.

افشین امیریان افزود: دنیای کتاب دنیای همه خوبی‌هاست و منظور هر کتابی نیست، خیلی از کتاب‌ها خوبی‌ها، زندگی صفت و عشق به ما می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرکت بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در جشنواره دانایی و توانایی و راهیابی ۳۳۰ نفر به مرحله کشوری گفت: دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند و کار بزرگی بر روی دوش آنهاست و ترسیم آینده ایران توسط دانش‌آموزان رقم می‌خورد.

به گزارش ایرنا، مرحله کشوری ششمین دوره جشنواره دانایی و توانایی با حضور۳۳۰ دانش‌آموز منتخب استانی پایه‌های هفتم تا یازدهم سراسر کشور در ۲بخش دختران و پسران در استان چهارمحال و بختیاری در حال اجراست که از دهم تا دوازدهم آذرماه دانش‌آموزان دختر و سیزدهم تا پانزدهم آذرماه نیز دانش‌آموزان پسران سراسر کشور حضور دارند.

جشنواره دانایی وتوانایی در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برای تمامی دوره‌های تحصیلی در پنج سطح پایه‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شده و از مرحله آموزشگاهی تا استانی سه کتاب به تفکیک مرحله به دانش‌آموزان معرفی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha