۳۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز مازندران شناسایی شد

ساری - ایرنا- فرماندار ساری از شناسایی ۳۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز با ۱۳ هزار متر مربع وسعت در این شهرستان خبرداد و گفت که پرونده متخلفان در مسیر تعیین تکلیف قانونی است.

محمدعلی نوبخت روز دوشنبه در جلسه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و جنگل خواری شهرستان ساری افزود: رسالت اصلی ما در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز و جنگل خواری، اقدامات پیشگیرانه و مقابله قانونی است و در مسیر اجرای حق و عدالت با هیچ شخصی تعارف نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ما در راستای حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از جنگل خواری، قانون گرایی، فساد ستیزی و معرفی متخلفان به مردم است، اظهار داشت: در هشت ماهه امسال ۱۳ هزار متر مربع هکتار از اراضی ملی در مرکز مازندران آزادسازی شد.

وی تصریح کرد: همچنین در طی این مدت پرونده ۴۳۵ نفر از متجاوزان به عرصه های ملی برای رسیدگی بیشتر و صدور رای نهایی، به مراجع قضایی ارسال شد.

فرماندار مرکز مازندران بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط در راستای حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد و افزود: هیچگونه کوتاهی در اجرای مر قانون و برخورد با متخلفان ساخت و سازها و تغییر کاربری غیر مجاز اراصی کشاورزی و جنگل خواری پذیرفته نیست.

نوبخت با اشاره به اینکه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند اهتمام بیشتر و پیگیری همه جانبه مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، نهادهای امنیتی و نظارتی است، اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران، موثرترین افراد در راستای پیشگیری از دست‌درازی به منابع طبیعی و جنگل‌ها هستند.

۳۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز مازندران شناسایی شد

وی تصریح کرد: ارایه گزارش و برخورد با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین متجاوزان به عرصه های ملی، وظیفه‌ای است که به تمام بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی ابلاغ شده است.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه تقویت و توانمندسازی جوامع محلی راهکاری مناسب در جهت پیشگیری از تخلفات است، بیان کرد: باید با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه توسعه صنعت گردشگری را در این مناطق فراهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha