واردکنندگان اسباب بازی پیش از وضع قوانین محدودکننده وارد عرصه تولید شوند

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از واردکنندگان اسباب بازی به کشور خواست قبل از وضع قوانین محدودکننده واردات به عرصه تولید و اشتغال زایی در این حوزه وارد شوند و گفت: اگر می‌خواهیم از این صنعت حمایت جدی شود، باید از واردات محصولات خارجی جلوگیری کنیم و این به طورحتم نیازمند تدبیر و برنامه ریزی است.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید خود از رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب‌بازی در محل نمایشگاه بین المللی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با بیان اینکه سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح، تصویب و ابلاغ شده است، افزود: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز در حال حاضر به دنبال عملیاتی کردن این سند است.

وی با تاکید براینکه صنعت اسباب بازی به عنوان یکی ازبخش های صنایع فرهنگی در کشور نیازمند تسهیل گری بیشتری است، اظهار امیدواری کرد با همکاری مجلس شورای اسلامی زمینه برای رشد و بالندگی تولید اسباب بازی در کشور فراهم شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه یکی از موانع اصلی و بزرگ در صنعت اسباب بازی را بحث واردات دانست و گفت: اگر بخواهیم از این صنعت حمایت جدی کنیم باید از واردات محصولات خارجی جلوگیری کنیم و این به طورحتم نیازمند تدبیر و برنامه ریزی لازم است.

حجت الاسلام خسروپناه یادآور شد: وارد کننده ها باید کمک کنند به جای واردات اسباب بازی در تولید اسباب بازی مشارکت کنند که این مهم علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور اشتغال زایی زیادی هم در کشور به همراه خواهد داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: وارد کنندگان اسباب بازی وارد عرصه تولید شوند

وی به واردکنندگان اسباب بازی به کشور توصیه کرد به جای واردات به حوزه تولید اسباب بازی ورود کنند و در این بخش سرمایه گذاری کنند. چراکه برخی از تولیدکنندگان امروز اسباب بازی همان واردکنندگان دیروز بوده اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به بازدید امروز خود از رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب‌بازی در نمایشگاه بین المللی و صحبت با برخی تولیدکنندگان اسباب بازی اشاره کرد و گفت: در این بازدید تولید کنندگان اسباب بازی اعلام کردند که صدها کارگر دارند و اگر می خواهیم جوانان شغل آبرومند و مناسبی داشته باشند و درکنار آن صنعت نیز رشد کند و از فرار مغزها و بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود باید مقابل واردات ایستاد.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه نمایشگاه اسباب بازی امسال از تنوع بیشتری نسبت به سال گذشته برخوردار بود، افزود: جدا از اینکه تولیدات داخلی و برپایه زیرساخت علمی، فناورانه دانش بنیان است، برخی دستاوردها هم در این حوزه جدید و مبتکرانه و برپایه استفاده از امکانات هوش مصنوعی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: وارد کنندگان اسباب بازی وارد عرصه تولید شوند

وی ضمن تبریک به همه هنرمندان و صنعت گرانی که به حوزه تولید اسباب بازی ورود کرده اند در عین حال تاکید کرد: ما نباید این کار را پایان این فعالیت بدانیم چراکه نگاه آینده نگرانه در این بخش در گرو حمایت دستگاه های مختلف از این بخش است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید در ادامه مسوولیت خود مصوبات لازم را برای حمایت از صنعت اسباب بازی داشته باشد و تسهیلگری کند کند تا بتوانیم شاهد توسعه و رشد فناوری در این بخش باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از همه مجموعه های وارد کننده اسباب بازی به کشور خواست پیش از وضع قوانین محدود کننده برای واردات اسباب بازی به کشور، برنامه ریزی کرده و به عرصه تولید و اشتغال زایی در این حوزه وارد شوند.

به گزارش ایرنا، رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب‌بازی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری امروز در جهت برطرف کردن نیازهای فناورانه و نوآورانه صنعت اسباب‌بازی از طریق هم‌رسانی زیست‌بوم صنایع خلاق و دانش‌بنیان با حوزه صنعتی این عرصه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

محورهای اصلی رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب‌بازی، مرتبط با فناوری‌های فرهنگی و نرم و صنایع خلاق در این رویداد شامل سخت‌افزار، الکترونیک، لیزر و فوتونیک، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، بازاریابی و فروش نوآورانه و فناورانه محصولات است.

هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد ارتباط بین زیست بوم دانش‌بنیان و خلاق و تولید کنندگان صنعت اسباب بازی با دو رویکرد بازار سازی برای شرکتهای دانش بنیان و طراحی و تولید اسباب بازی های با کیفیت با استفاده از مواد و تجهیزات ایرانی است.

مخاطبان این رویداد، فعالان حوزه سخت افزار برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه‌ای، بازاریابی و فروش نوآورانه و فناورانه محصولات هستند.

در این رویداد، ۲۴ نیاز فناورانه، ۷۳ شرکت‌ دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه رفع نیازهای فناورانه صنعت اسباب‌بازی، ۹۳ تولیدکننده و فعال صنعت اسباب‌بازی دارای نیاز فناورانه شناسایی شده است. همچنین قرار است در این رویداد از پنج کلان پروژه پیشران توسعه صنعت اسباب‌بازی کشور با محوریت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و همکاری وزرات صنعت، معدن و تجارت رونمایی شود.

در ادامه این مراسم برنامه راهبردی صنعت اسباب بازی و سرگرمی ایران» رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha