مرمت و بهسازی آثار تاریخی مهریز یزد در گرو اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی

یزد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز یزد گفت: برای مرمت و بهسازی آثار تاریخی و فرهنگی در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی این شهرستان به ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر قانعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان افزود: با اختصاص بودجه مورد نیاز، از تخریب بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی منطقه که جزو مواریث گذشتگان است پیشگیری می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری خوب خبرنگاران شهرستان در انعکاس صادقانه و درست اخبار حوزه گرشگری شهرستان ادامه داد: همکاری بخش خصوصی و خیران در کنار اختصاص اعتبارات دولتی در رسیدن به اهداف نیاز مبرم است.

قانعی بیان کرد: در سال‌ جاری با صرف چهار میلیارد ریال بودجه کار مرمت و بهسازی ۲ باب آب انبار در شهرستان انجام شد و اگر بودجه لازم تخصیص یابد می‌توان بسیاری از اهدف را با قوت پیگیری کرد.

وی گفت: امسال پنح مسیر تاریخی و فرهنگی شهر برای اجرای طرح های بازآفرینی منطقه در مکان‌های مختلف مشخص شده که اگر با همکاری مسئولان اجرایی شود نقش مهمی در حفظ این مناطق تاریخی و دیدنی دارد.

مرمت و بهسازی آثار تاریخی مهریز یزد در گرو اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو و همچنین کاروانسرای زین‌الدین در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شده است.

تاکنون ۱۱۶ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی مهریز در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

بنای اولیه مهریز به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha