۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85311284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا همچنان در مدار "چین‌هراسی" و تحریک پکن

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85311284
آمریکا همچنان در مدار "چین‌هراسی" و تحریک پکن

تهران – ایرنا - ارتشبد چارلز کیو براون جونیور (Charles Q. Brown Jr.) رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا هشدار داد که همه باید در مورد وقوع جنگ با چین "نگران" باشند.

به گزارش ایرنا، عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا این نظر را پیرامون نگرانی‌های فزاینده در مورد جنگ آمریکا و چین اعلام کرد.

یافته های نظرسنجی اخیر موسسه ریگان نشان می دهد که ۵۱ درصد از آمریکایی ها چین را بزرگترین تهدید خارجی علیه این کشور می دانند. ۷۴ درصد نیز نگرانند که ۲ کشور ظرف پنج سال آینده درگیر جنگ شوند.

براون در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با وجود تاکید بر قدرت نیروهای نظامی آمریکا اذعان کرد که همه باید نگران چنین درگیری ای با چین، به خصوص احتمال حمله این کشور به تایوان باشند.

وی در مورد نتایج یک نظرسنجی دیگر و نگرانی اکثر پاسخ دهندگان از برتری قریب الوقوع نظامی و اقتصادی چین بر آمریکا گفت: نقش اصلی و شغل من آن است که اطمینان یابیم این برتری از لحاظ نظامی رخ ندهد.

براون پیشتر و در جریان حضور در مجمع دفاع ملی ریگان تصریح کرده بود که کشورش همچنان منتظر پاسخ چین در مورد از سرگیری روابط نظامی متقابل است. این مقام بلند پایه نظام ارتش آمریکا پیش از این نیز با ارسال نامه‌ای به ژنرال لیو ژنلی، به همتای چینی خود از وی خواست تا خطوط ارتباطی جدیدی را برای ازسرگیری روابط دوجانبه نظامی ایجاد کند، اما هنوز با او مستقیماً در تعامل نبوده است.

این مقام ارشد نظامی در پاسخ به این پرسش که آیا جنگ در اوکراین با باز پس ‌گیری همه مناطق مورد نظر اوکراین از روسیه، به پایان خواهد رسید؟، گفت: هیچ درگیری نظامی به طور کامل با ابزار نظامی حل و فصل نخواهد شد بلکه در نهایت یک راه ‌حل دیپلماتیک به پایان درگیری خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه من نمی ‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم، افزود: اما فکر می ‌کنم واشنگتن می ‌تواند با ادامه حمایت از اوکراین و ارسال تسلیحات و مهمات مورد نیاز کی‌یف در به پایان رسیدن این جنگ نقش ایفا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha