دبیر انجمن خادمان قرآن معرفی شد

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبر: 85311352
دبیر انجمن خادمان قرآن معرفی شد

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی «سیدعلی سرابی» را به عنوان دبیر انجمن خادمان قرآن معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز، دوشنبه ۱۳ آذر در نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی با تجلیل از فعالیت‌های ۱۰ ساله محمدرضا پورمعین دبیر انجمن خادمان قرآن گفت: امیدوارم از خادمان قرآن بیشتر از گذشته بهره‌مند شویم. چون این عزیزان الگوی مردم هستند.

وی افزود: خادم قرآن در بلندترین ردیف جامعه ایمانی کشور است و شخصیتی که به عنوان دبیر این انجمن انتخاب شده از خادمان و چهره‌های شناخته شده جامعه قرآنی کشور است.

اسماعیلی در این مراسم حکم انتصاب دبیر جدید این انجمن را به سیدعلی سرابی تقدیم کرد. نشست کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی با تلاوت آیاتی از سوره فصلت توسط دبیر جدید انجمن خادمان قرآن آغاز شد که می توانید این تلاوت را اینجا گوش کنید. 

انجمن خادمان قرآن کریم با ۹ هدف مهم توسعه و ترویج همه جانبه فرهنگ قرآنی، به ویژه در میان قشر جوان کشور، حفظ و صیانت از ارزش‌های قرآنی، زمینه سازی تحقق آرمان­های قرآنی امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری(مدّ ظلّه العالی)، ایجاد مجموعه­ ای فراگیر از جامعه ­ی قرآنی به منظور تعامل و هم­ اندیشی در زمینه­ های مختلف قرآنی، تثبیت و ارتقاء هویت فرهنگی و اجتماعی جامعه قرآنی، ایجاد بستری جهت گفتگو و تبادل نظر بین جامعه قرآنی، فراهم آوردن زمینه مشارکت فعالان قرآنی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، ایجاد انگیزه و بستر مناسب جهت ارتقا و رشد اعضا و حمایت مادی و معنوی از خادمان قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی آنان، ایجاد و راه اندازی شده است. 

در دوره‌های گوناگون خادمان قرآنی شامل انبوه عظیم خوشنویسان، هزاران پژوهشگر و مفسر برجسته درسده های مختلف، قاریان برجسته و خوش صوت، صحافان، جلدآرایان، نگارگران، محدثان، مورخان، مربیان نفوس و جامعه‌شناسان به فراخور استعداد، تلاش و ظرفیت گوشه ای از چهره زیبای قرآن را به نمایش گذاشته اند. تاکنون طی ۲۸ دوره ۳۱۲ خادم قرآنی معرفی شدند. 

ایرنا تاکنون چندین گزارش درباره فعالیت های انجمن خادمان قرآن کریم منتشر کرده که می توان به گزارش های دو هزار نفر نامزد دریافت مدال خادم قرآنی هستند، نحوه انتخاب خادمان قرآن اصلاح شد، شیرینی تجلیل از خادمان قرآنی که فراموش شده بود و چرا خادمان قرآنی فراموش می‌شوند؟ اشاره کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha