۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85311360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال حق بیمه در ایلام تولید شده است

ایلام - ایرنا - رییس شورای هماهنگی بیمه‌های استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته اعتباری معادل ۹ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال حق بیمه در این استان تولید شده است، گفت: ۲۲ شرکت بازرگانی بیمه‌ ای در این استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "عیسی میرازیی" روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آذرماه( روز بیمه)، با بیان اینکه در کل کشور حدود ۳ شرکت در حوزه صنعت بیمه فعالیت دارند، اظهار کرد: تعدادی از این شرکت ها تنها در مناطق آزاد تجاری فعال هستند.

وی تصریح کرد: اگر فعالیت منطقه آزاد تجاری مهران نیز به طور رسمی نیز آغاز شود قطعا شاهد حضور این شرکت های بیمه ای در ایلام نیز خواهیم بود و از ظرفیت کامل همه این شرکت ها در استان استفاده می‌کنیم.

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های استان ایلام یادآور شد: ۲۲ شرکت بازرگانی بیمه‌ ای در استان ایلام با دارا بودن نمایندگی، دفاتر ارائه خدمات و کارگزاری فعال بوده و خدمات بیمه‌ای در حوزه های مختلف بیمه عمر، خودرو، حوادث، حمل و نقل و ... به مردم ارائه می دهند.

میرزایی با بیان اینکه بیمه ایران به عنوان یک شرکت مادر تخصصی تاسیس و به عنوان یک شرکت دولتی به مردم خدمات رسانی می کند، تصریح کرد: صنعت بیمه در کل کشور در سال گذشته حدود یک هزار و ۷۶۰ میلیار ریال حق بیمه تولید و یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال نیز خسارت به بیمه شدگان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه ایران در استان ایلام با بیان اینکه تولید حق بیمه به معنای وجه دریافتی بابت صدور بیمه نامه در حوزه‌های مختلف از جمله خودرو، آتش سوزی، باربری، عمر، مهندسی، مسئولیت و .... است، گفت: سال گذشته توسط شرکت های بیمه ای فعال در این استان ۹ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال حق بیمه تولید شده که این میزان کمتر از یک درصد میزان تولید حق بیمه در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت نیز مبلغ ۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال توسط شرکت های بیمه ای استان به عنوان خسارت پرداخت شده که بخش زیادی از آن مربوط به خسارت خودروها بوده است، افزود: سهم پرداخت خسارت در استان ایلام توسط شرکت های بیمه ای در مقایسه با این شاخص در کشور، کمتر از یک درصداست.

۹ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال حق بیمه در ایلام تولید شده است

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های استان ایلام با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور در سال گذشته ۱.۸ درصد بوده که این میزان در استان ایلام ۹ دهم درصد است، تصریح کرد: ۱۵۴ نفر نیرو به عنوان کارمند در شرکت های بیمه ای استان شاغل هستند، ۴۱۷ نماینده شرکت های بیمه ای در نقاط مختلف استان نیز در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

میرزایی با بیان اینکه هفت شرکت خدمات بیمه ای زیر مجموعه شرکت های بیمه ای و پنج کارگزار بیمه در استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد: نزدیک به ۴۰۰ نفر به عنوان بازاریاب با شرکت های بیمه ای در سطح استان همکاری دارند.

وی با اشاره به بیمه تکمیلی جامعه خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان، اضافه کرد: در سال گذشته یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و در ۶ ماهه ابتدای سال جاری نیز ۶۳۰ میلیارد ریال به عنوان خسارت درمان به این عزیزان پرداخت شده و برای سهولت دسترسی این عزیزان به بیمه، شعبه تخصصی در شهر ایلام ایجاد شده و امورات مرتبط با بیمه این عزیزان انجام می شود.

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های استان ایلام با اشاره به فراهم کردن شرایط لازم برای پرداخت خسارت ها به صورت غیرحضوری در بیمه ایران، گفت: نرم افزار "بیمه ایران من" در راستای ارتباط غیرحضوری بیمه گذار با بیمه ایران طراحی شده و فرد می تواند در هنگام بروز حادثه، اسناد و مدارک مربوطه صحنه حادثه را بارگزاری کرده و کد رهگیری برای ادامه روند و پرداخت خسارت دریافت کند.

میرزایی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف تشکیل شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای افزایش ضریب نفوذ بیمه در استان‌ها است، ادامه داد: از آن‌جا که صنعت بیمه همواره مظهر آرامش بوده است، لذا همه فعالان این عرصه باید با تلاشی مجدانه در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه، نقش خود را در برقراری امنیت اقتصادی ایفا کنند.

رییس شورای هماهنگی بیمه های استان ایلام ابراز کرد: به طور قطع با گسترش فرهنگ بیمه همگان از خدمات بیمه بهره‌مند می شوند و با نهادینه شدن این فرهنگ، هم ضریب نفوذ بیمه در جامعه افزایش پیدا کند و هم شرکت‌های بیمه‌ای می توانند امنیت اجتماعی و فکری بیشتری در جامعه به ارمغان بیاورند.

به گزارش ایرنا، ۱۳ آذر ماهبه عنوان روز بیمه نام گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha