هشدار قانونگذار سابق کنگره: همکاری با ترامپ خطری برای آمریکا است

تهران- ایرنا- عضو سابق کنگره آمریکا که یکی از مخالفان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده به حساب می‌آید، معتقد است که متحدان ترامپ می‌توانند او را به کاخ سفید بازگردانند.

به گزارش ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، لیز چنی قانونگذار سابق حزب جمهوریخواه گفت: در حالیکه هنوز به اصول سنتی حزب خود باور دارد اما همکاری با ترامپ یک خطر برای دموکراسی است.

وی تمایل دارد که حزب جمهوریخواه اکثریت خود در مجلس نمایندگان را از دست بدهد تا مایک جانسون رئیس مجلس نتواند انتخابات را در صورت محول کردن نتایج به مجلس به نفع ترامپ تمام کند.

این نماینده سابق جمهوریخواه در گفت وگو با شبکه سی‌بی‌اس هشدار داد که آمریکا در خواب به سمت دیکتاتوری حرکت می‌کند.

این گزارش می افزاید: احتمال می رود که سال آینده در آمریکا سال پرحادثه ای برای این کشور باشد. ترامپ قرار است از ماه مارس با دو محاکمه جنایی مواجه شود؛ یکی در واشنگتن به خاطر نقش او در حمله به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و دیگری در فلوریدا به دلیل سوء استفاده از اسناد بسیار محرمانه. سومین محاکمه در جورجیا نیز به تلاش او برای تغییر نتیجه کالج انتخاباتی مربوط می شود.

ایندیپندنت تاکید دارد: حکم دادگاه استیناف فدرال در روز جمعه مشخص کرد که پس از شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، می‌توان او را به دلیل تحریک شورش به لحاظ مدنی پاسخگو دانست.

احتمال این که ترامپ قبل از روز انتخابات مجرم شناخته شود، بالا است. حتی ممکن است او زندانی هم شود. اما حبس مانعی برای نامزد ریاست جمهوری آمریکا یا اداره کشور به عنوان رئیس جمهوری نیست اما این امر می تواند بر روی رای دهندگان در ایالت های کلیدی تاثیر بگذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha