رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: نگهداشت نیروی متخصص درمانی در خوزستان دشوار است

اهواز- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نگهداشت نیروی متخصص درمانی و بهداشتی در خوزستان بسیار سخت است و همین موضوع فشار زیادی را به این حوزه وارد می‌کند.

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست شوشتری روز دوشنبه در نشست رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با جمعی از اساتید و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان در محل دانشگاه جندی شاپور اهواز بیان کرد: وجود آلاینده‌های صنعتی و وقوع پدیده گرد و غبار و گرمای شدید سبب بروز بیماری‌های مختلفی برای مردم استان شده به همین دلیل باید حوزه بهداشت و درمان خوزستان به لحاظ نیرو و تجهیزات برای ارائه خدمات مطلوب در شرایط مناسبی باشد.

وی با اشاره به اینکه همواره حوزه بهداشت و درمان استان با کمبود نیرو روبرو است ادامه داد: در سال‌های اخیر خروج نیروهای درمانی از استان باعث وارد آمدن فشار زیادی به این حوزه شده است.

سرمست شوشتری با اشاره به نیاز حوزه بهداشت و درمان استان به جذب نیروی جدید بیان کرد: ۱۰ بیمارستان‌ عمومی و فوق تخصصی در اهواز و ۱۹ مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی در سایر شهرستان‌های خوزستان به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

مشوق هایی برای ماندگاری نیروهای بهداشت و درمان لحاظ شود

درادامه این نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: در کنار جذب نیروی جدید نگهداشت و ماندگاری آن در استان نیز اهمیت دارد و باید برای تحقق این مهم مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

مهرداد نیکو با تاکید بر ایجاد انگیزه برای حفظ نیرو در استان اظهار کرد: اغلب نیروهای شاغل در استان تلاش دارند تا با روش‌های مختلف از خوزستان مهاجرت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت جذب نیرو برای حوزه بهداشت و درمان استان گفت: متاسفانه بار هزینه‌ای بیمارستان‌هایی از جمله علامه کرمی که زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیستند مشکلات بیشتری را برای این دانشگاه ایجاد کرده است.

کمبود نیروی پرستار و تخت در دزفول

در ادامه این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به ارائه خدمات درمانی به شهرستان‌های اطراف بیان کرد: جمعیت دزفول ۵۰۰ هزار نفر است اما بخش درمان این شهرستان به طور متوسط به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با وجود تمام کمبودها خدمات رسانی می‌کند.

علیرضا خسروپناه ضمن اشاره به کمبود نیروی پرستار و تخت در بیمارستان‌های این شهرستان افزود: کمبود ۱۱۸ نیرو در بخش اورژانس و ۲۲۸ نیرو در مراکز بهداشتی این شهرستان وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بهبهان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: ۷۱۰ تخت بیمارستانی و ۵۲۲ پرستار در بیمارستان‌های این شهرستان مستقر است که با وجود کمبود نیرو و تجهیزات به مراجعان استان‌های بوشهر و ایلام نیز خدمات درمانی ارائه می‌شود.

محمد صباغان ادامه داد: با توجه به وسعت پوشش درمانی در این شهرستان نیاز ویژه‌ای به تامین نیرو و تجهیزات پزشکی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شوشتر در ادامه این نشست با ابراز گله‌مندی از کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان این شهرستان بیان کرد: یک‌هزار و ۶۸۵ پپست در این بخش وجود دارد اما ۵۰ درصد آن بدون متصدی است.

مجتبی کلانتر ادامه داد: ماندگار نبودن نیرو به دلایل مختلف از جمله مسائل امنیتی در این شهرستان مشکلات زیادی را برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، میثم لطیفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور امروز دوشنبه به منظور دیدار با جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید چمران و علوم پزشکی اهواز به خوزستان سفر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha