۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85311733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سئول: چین صادرات اوره را متوقف کرد

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85311733
سئول: چین صادرات اوره را متوقف کرد

تهران-ایرنا- مقامات کره جنوبی از توقف صادرات اوره از چین به کشورشان خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک مقام از وزارت دارایی کره جنوبی گفت: ما در حال تشکیل یک جلسه اضطراری مرتبط هستیم و وضعیت را بررسی می کنیم، اما پکن موضع رسمی خود را اعلام نکرده است.

اوره مایع با تاثیر کاهشی در انتشار گازهای گلخانه ای در خودروهای دیزلی و تولید کودهای کشاورزی استفاده می‌شود. این ماده یک عنصر حیاتی برای راه اندازی کامیون لجستیک در کره جنوبی محسوب می‌شود.

برخی منابع گفتند که سئول معتقد است که اقدام چین با توجه به میزان عرضه و تقاضای داخلی و نه به عنوان یک اقدام رسمی کنترل صادرات، صورت گرفته است. همچنین مقامات کره جنوبی قرار است امروز با مقامات این صنعت برای بحث در مورد این موضوع دیدار کند.

سئول: چین صادرات اوره را متوقف کرد

کیم گی هیون، رئیس حزب قدرت مردم کره جنوبی با اشاره به اینکه نگرانی های زیادی در مورد عدم ترخیص اوره صادراتی از گمرگ چین وجود دارد، اقدامات متقابل از سوی سئول را خواستارشد.

پیشتر کره جنوبی در سال ۲۰۲۱ پس از اینکه چین صادرات اوره خود را در بحبوحه اختلاف تجاری با استرالیا محدود کرد، در شبکه های لجستیکی خود دچار اختلال شد.

کوون چیل سونگ نماینده حزب دموکرات با انتقاد از عملکرد سئول نسبت به عرضه اوره صنعتی، گفت: این نتیجه دیپلماسی شماست؛ آمریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا زنجیره تامین خود را برای مواجهه با هرگونه اعمال محدودیت مواد معدنی از سوی چین، آماده کرده اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha