پویش اهدای خون "دوشنبه‌های ورزشی" در خراسان رضوی آغاز شد+ فیلم

مشهد- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور پویش «دوشنبه‌های ورزشی» با رویکرد اهدای خون توسط ورزشکاران در پایگاه انتقال خون این استان آغاز شد.

مصطفی مهدوی ارفع روز دوشنبه در حاشیه اجرای این پویش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش با هدف پیوند ورزش و اهدای خون برای نخستین بار در کشور از استان خراسان رضوی و شهر مشهد آغاز شده است.

وی عنوان کرد: هر هفته در روزهای دوشنبه اعضای یک هیات ورزشی استان همراه با ورزشکاران همان رشته با حضور در پایگاه های انتقال خون دایر در مشهد برای مشارکت در این امر خیرخواهانه حضور می یابند.


حضور ۲۵ نفر از ورزشکاران زورخانه ای و پهلوانی در نخستین دوشنبه ورزشی

مسوول واحد برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون خراسان رضوی نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این پویش با پیگیری‌های این اداره و به همت هیات‌های ورزشی در راستای ترغیب شهروندان به اهدای خون و کمک به نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن در کشور، در دستور کار قرار گرفت که از امروز آغاز شده و ادامه خواهد یافت.

دکتر محمد شریف الحسینی افزود: نخستین برنامه از این پویش امروز با حضور هیات ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و ۲۵ نفر از ورزشکاران این رشته در پایگاه انتقال خون امام رضا(ع) در مشهد شروع شد و امیدواریم بزرگترین رویداد ورزش شهروندی در مشهد مقدس رقم بخورد.
وی ادامه داد: دوشنبه‌های هر هفته هیات‌های مختلف ورزشی به صورت سازمان یافته با حضور در پایگاه‌های اهدای خون برای ترغیب ورزشکاران و جوانان با اجرای نمایش در محوطه ساختمان و پس از آن با اهدای خون در راستای فرهنگ ایثار اهدای خون قدم بر خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۳ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.
هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.
استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha