دوچرخه سواران مشهدی به پویش اهدای خون «دوشنبه‌های ورزشی» پیوستند+فیلم

مشهد- ایرنا- جمعی از دوچرخه سواران عضو هیات دوچرخه سواری مشهد روز دوشنبه با حضور در پایگاه اهدای خون سناباد این شهر به پویش «دوشنبه های ورزشی» انتقال خون خراسان رضوی پیوستند.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی روز دوشنبه در حاشیه اجرای این پویش به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۵ نفر از ورزشکاران هیات دوچرخه سواری مشهد به منظور ترویج فرهنگ اهدای خون در سومین هفته از پویش «دوشنبه‌های ورزشی» این اداره کل شرکت کردند.

مصطفی مهدوی ارفع افزود: در سومین هفته از برگزاری این پویش، ورزشکاران هیات دوچرخه سواری مشهد با حضور در پایگاه‌ اهدای خون سناباد، برای ترغیب ورزشکاران و جوانان در راستای ترویج فرهنگ ایثار اهدای خون به این پویش پیوستند.

وی بیان کرد: پویش «دوشنبه‌های ورزشی» با هدف پیوند ورزش و اهدای خون برای نخستین بار در مشهد آغاز شده است.

رییس هیات دوچرخه سواری مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: پیوستن دوچرخه سواران مشهدی به پویش دوشنبه های اهدای خون با هدف فرهنگ سازی و در راستای نجات جان مردم، زائران و مجاوران رضوی انجام شده است.

سید مجتبی جاودانی افزود: این اقدام در راستای تامین خون مورد نیاز ۶۳ بیمارستان تحت پوشش اداره کل انتقال خون خراسان رضوی صورت می گیرد.

بیش از ۲۵۰ دوچرخه سوار سازمان یافته در خراسان رضوی فعالیت می کنند که بانوان ۷۰ نفر از این تعداد را تشکیل می دهند.

دوچرخه سواران مشهدی به پویش اهدای خون «دوشنبه‌های ورزشی» پیوستند+فیلم

به گزارش ایرنا، نخستین برنامه از این پویش ۱۳ آذر ماه امسال با حضور هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و ۲۵ نفر از ورزشکاران این رشته در پایگاه انتقال خون امام رضا(ع) در مشهد آغاز شد.

اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۳ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha