اتخاذ تدابیر ویژه با افزایش آلاینده‌ها در ارومیه در دستور کار است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اتخاذ تصمیمات ویژه در صورت افزایش شاخص های آلایندگی و کاهش کیفیت هوای ارومیه در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، سعید شهند شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه بررسی آلودگی هوای ارومیه افزود: سنجش میزان آلاینده های هوای شهرستان ارومیه توسط ۲ ایستگاه سنجش در بلوار شهید مدرس و پل آذربایجان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: میانگین شاخص آلودگی هوای شهرستان ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بوده است که در آلوده ترین ساعتها شاخص به ۱۱۸ رسیده است.

شهند با بیان اینکه در صورت تغییرات آب و هوایی و خروج از حالت سکون و پایداری، شاخصها کاهش می یابد، ادامه داد: در صورت افزایش شاخص های آلایندگی به ۱۵۰ تعطیلی مدارس و اعمال محدودیتها برای بررسی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به سلامت شهروندان حائز اهمیت است، گفت: رصد واحدهای آلاینده و کنترل خودروهااز نظر معاینه فنی و صدور هشدار در زمینه جلوگیری فعالتیهای بدنی دانش آموزان و بیماران خاص از مواردی است که اطلاعیه های لازم در این زمینه صادر شده است.

پیش بینی استمرار پایداری هوا و افزایش آلاینده ها تا چهارشنبه

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تا عصر چهارشنبه سکون و پایداری هوا ادامه دارد و پیش بینی می شود که انباشت آلاینده ها هم همچنان ادامه یابد.

اسماعیل سیمایی بیان کرد: بر این اساس تصفیه و تغییر طبیعی هوا تا روز چهارشنبه پیش بینی نمی شود و وارونگی دما را خواهیم داشت.

اتخاذ تدابیر ویژه با افزایش آلاینده‌ها در ارومیه در دستور کار است

هزینه فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری را شهروندان متحمل میشوند

فرماندار ارومیه نیز با تاکید بر رصد شاخصها و رعایت موارد لازم اظهار کرد: عمر ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه ۱۶ سال به بالاست و ۷۰۰ تاکسی پیکان فرسوده در این ناوگان فعالیت دارند.

غلامحسین عماری گفت: هزینه کم کاری انجام شده در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را مردم و شهروندان متحمل می شوند.

وی با اشاره به تشدید کنترل واحدهای آلاینده و خودروها در روزهای پیش رو اظهار کرد: مدیریت واحدهای آلاینده در مرکز استان و ترددهای شهری لازم است و برای کاهش آلاینده ها ضروریست.

عماری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی اقدامات در این زمینه لازم است گفت: اقدامات پیشگیرانه باید اعلام و آگاهی رسانی در اولویت باشد.

به گزارش ایرنا در ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای شهرستان ارومیه، بوکان و سلماس در شرایط ناسالم قرار گرفت.

هم اکنون نیز براساس اعلام معاون محیط انسانی اداره کل محیط زیست اذربایجان غربی این شرایط در ارومیه با شاخص ۱۱۶ ناسالم برای گروه‌های حساس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha