آمادگی رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای حضور در شورای شهر/ احتمال مازوت سوزی در اطراف تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تذکرش در جلسه قبل شورا در مورد آلودگی هوا گفت: رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آماده حضور در صحن و ارائه گزارش در این مورد است البته تذکرم فقط براساس این گزارش بود اما برخی با اقدامات پوپولیستی دنبال منافع خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی پیرهادی روز سه‌شنبه در جلسه یکصد و نود و هشتم اظهار کرد: به برخی مسوولان بر نخورد چرا که تذکر من براساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ بوده و اگر نکته‌ای وجود دارد کاملا بر اساس گزارش است که در اختیار رسانه‌ها و رییس شورا نیز آن را قرار دادم.

وی ادامه داد: رییس کمیسیون اصل ۹۰ هم آماده ارائه گزارش در صحن شورا است تا عمق فاجعه آلودگی هوا را به اطلاع مردم برساند.

به گفته پیرهادی، برخی به این دلیل که منافع‌شان به خطر افتاده دست به هیاهو و جنجال زده‌اند و چون وظیفه داشتند موارد را پیگیری کنند ولی این کار را انجام نداده‌اند، اینک فرافکنی می‌کنند.

پیرهادی با تاکید بر اینکه به جای فرافکنی باید این افراد به پاسخگویی بپردازند، یادآور شد: بنده از قوه قضاییه درخواست دارم که موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید رجایی و منتظر القائم و در مجموع ۱۴ نیروگاه در کل کشور در هنگام ناترازی مازوت سوزی انجام می‌دهند، افزود: ما برای شهرداری تهران بودجه در نظر گرفتیم که در سال ۱۴۰۳ سیاهه انتشار تهیه کند این در حالیست که باید دیگر دستگاه‌ها این اقدام را انجام دهند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیران به کمیسیون اصل ۹۰ مراجعه کنند و بگویند چرا گزارش به این شکل است، گفت: به جای اینکه مساله را درست کنند و بگویند برنامه اجرایی آنها برای عملیاتی شدن قانون هوای پاک چیست، فرافکنی می‌کنند.

مهدی چمران رییس شورا هم در واکنش به این موضوع گفت: با مسوولان وزارت نیرو و نفت صحبتم کردم به من گفتند هنوز به حالت اضطرار نرسیدیم که مازوت سوزی کنیم، انشالله به آنجا هم نرسیم ما هم امیدواریم که مازوت سوزی نداشته باشند.

وی ادامه داد: گو اینکه استفاده از گازوییل هم در این شرایط عوارضی دارد.

نرجس سلیمانی هم گفت که موضوع آلودگی هوای تهران از تذکر گذشته و تمام دستگاه‌ها باید به وظایف خود که در قانون آمده، عمل کنند.

ارتقا کارمندان شهرداری / مناسب سازی گرمخانه های تهران

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به روند رو به رشد رسیدگی به حقوق کارکنان در شهرداری تهران، ابراز امیدواری کرد که تا حقوق تمام کارمندان به حداکثر رقمی که باید، برسد و روند رسیدگی به دغدغه کارکنان ادامه یابد.

نرجس سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهش قیمت مسکن در تهران و رواج پدیده‌ای به نام بی سرپناهی شهروندانی که با وجود سلامت کامل و اشتغال دسترسی به سرپناه ندارند، یادآور شد: در فصل زمستان فضای گرمخانه‌ها برای سکونت این افراد مناسب نیست، به این اماکن مراجعه نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد که شهرداری با همکاری موسسات خیریه برای اسکان این شهروندان که بیش از سه سال سابقه سکونت در تهران دارند، اقدام کند و مساجد و تکایا نیز در این زمینه به وظایف خود عمل کنند ضمن اینکه مسوولیت پاتوق‌های محلی به مردم واگذار شود.

اولویت بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های محلی

میثم مظفر رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد بر اساس حکم ۵۱ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران احداث و بهره برداری از تصفیه خانه‌های محلی اجرای شبکه انتقال پساب تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب بایستی جزء اولویت‌های مهم شهرداری باشد.

سید محمد آقامیری رییس کمیته عمران شورا هم با بیان اینکه چند سالی است در برخی مناطق در فضاهای غیر قابل استفاده، پاتوق‌های محله با نیتی خوب اجرایی شده است، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اینکه این پاتوق‌ها به ظرفیت مردمی واگذار نشده، به محل تجمع اراذل و اوباش و معتادان کارتن خواب تبدیل شده و مردم از این شرایط رضایت ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha