عضو شورا: با تسهیل‌گری راه ورود مشارکت جویان در مدیریت شهری را باز کنیم

تهران بزرگ - ایرنا - عضو کیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به در پیش بودن روز داوطلب خواستار تسهیل‌گری حضور سازمان‌های مردم نهاد در تحول مدیریت شهری شد و گفت: باید به مردم و مشارکت آنها اعتماد کرده و به جای تصدی‌گری با رویکرد تسهیل‌گری، راه را برای مشارکت جویان هموار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیداحمد علوی روز سه‌شنبه در نطق پیش از دستور خود در جلسه یکصد و نود و هشتم شورای شهر اظهار کرد: تحول در مدیریت شهری اولویت دارد و در این زمینه لازم است امور به حلقه‌های میانی واگذار شود.

وی افزود: ما به بسترسازی برای مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در اداره شهر و نه گسترش عمق و دامنه تصدی گری‌ها موظف هستیم که این موضوع در قانون اساسی و مقرره‌های قبلی شورا و سیاست شورای ششم نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

علوی ادامه داد: زمینه سازی برای نظارت تشکل‌های مردمی در موضوع محیط زیست شهری به ویژه مدیریت پسماند هم باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: فعالیت صدها موسسه و سازمان مردم نهاد نشان دهنده توجه اقشار مختلف به مساله داوطلبی است، شهر ما نیاز به ساماندهی و بسترسازی برای حضور جدی تر جهت پیشگیری از بحران دارد.

علوی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط امروزی، تحول در مدیریت شهری از اولویت‌های نخست به شمار می‌رود، اضافه کرد: ضروری است ادامه امور به حلقه‌های میانی واگذار شود چون لازم است به مردم اعتماد کنیم

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: مردم از شورای شهر انتظار به حق دارند که در بودجه نویسی مسیر را برای تسهیل حضور داوطلبان در امور هموار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha